איך תהפכו את הדיוור הישיר למוצלח עם טיוב מידע?

מידע בע"מ

בעלי עסקים יודעים שדיוור ישיר ללקוחות הוא חלק בלתי נפרד ממאמצי התקשורת שלהם עם הלקוחות, ומשיווק העסק כמכלול. צריך לזכור שבתחום הזה דבר אינו מובן מאליו, שעה שחייבים להשקיע מאמצים בכתיבת תוצרי הדיוור ובעריכתם, בהגדרת קהל היעד ובהליך ההפצה של המסרים. מערך הדיוור של העסק מתייעל פלאים כאשר מבצעים בו טיוב מידע.

קווים לדמותו של טיוב מידע

טיוב מידע, הידוע גם בתור טיוב נתונים, הוא צעד מרכזי בדרך להשלמת התהליך על הצד הטוב ביותר. מטרת העל של טיוב מידע היא לשפר את איכותם של הנתונים הנמצאים בבסיס מאגרי המידע של עסק או של ארגון. הטיוב מאפשר להשלים נתונים חסרים, לתקן נתונים שאינם מדויקים או לגלות שינויים שהתרחשו במהלך השנים. את הטיוב מומלץ מאד לבצע אחת למספר שנים לפחות, וכך גם כאשר חלים שינויים מהותיים בעסק: למשל מעבר למערכות מידע מתקדמות יותר או איחוד של כמה מערכות יחד.

מדוע הטיוב חשוב לדיוור ישיר?

טיוב נתוניםכבר מההגדרה הזו אפשר ללמוד מדוע הטיוב קריטי לכל עסק שמשתמש במערכת של דיוור ישיר. הוא מאפשר להגדיר טוב יותר את קהל היעד של הדיוורים, מה שיאפשר להתאים אליהם את המסרים הספציפיים: לדוגמא, אם העסק רוצה לעניין אמהות טריות במוצרי תינוקות, באמצעות הטיוב הוא יכול ללמוד טוב יותר מי משתייכת לאוכלוסיית היעד.

לצד זה, טיוב מאגר מידע עסקי מאפשר לגלות טעויות שנעשו בשלבים שונים של בניית רשימת התפוצה, בין אם הוכנה על ידי אנשי העסק ובין אם באופן אוטומטי על ידי לקוחות שהתווספו למאגר (נתונים חסרים, לדוגמא). באמצעות טיוב מידע ניתן, אם כן, למקד עוד יותר את קהל היעד אליו יועברו המסרים הספציפיים, תוך אבחנה בין סוגים שונים של קהלים פוטנציאליים. הטיוב יכול בהחלט להגדיל בפועל את אחוזי ההמרה וההצלחה של כל מייל, מאחר שהוא מונע פניות בלתי רלוונטיות – לדוגמא, טיוב שיאפשר ללמוד על לקוח שהחליף את כתובת הדואר האלקטרוני שלו.

טיוב נתונים הוא במידה רבה דרכו של העסק לשמור על קשר עם אוכלוסיית היעד. באמצעות הטיוב ניתן להראות ללקוחות שהם נמצאים במרכז תשומת הלב ומקבלים יחס אישי, במיוחד כאשר הטיוב מתבצע תוך יצירת קשר אישי איתם (להבדיל, ניתן לבצע את הטיוב גם באמצעות מאגרי מידע קיימים, כמו רשתות חברתיות).

נגישות