איך טיוב נתונים מסייע לכריית מידע ממאגרי מידע?

חברות רבות מחזיקות במאגרי מידע גדולים שבעזרתם הן מנהלות את הפעילות השוטפת שלהן. מאגרי המידע האלו יכולים להכיל פרטים על לקוחות, מידע על הפעילות הכספית או כל מידע ממאגר נתונים אחר. אז כיצד טיוב נתונים מסייע לעבודה עם מאגרי מידע?

יעילות

כאשר המידע שבמאגר לא קיים במצב מסודר, יהיה קשה לכרות ממנו נתונים. אם ניגשים למאגר מידע של בנק לדוגמה, ורוצים לשלוח הודעה לכל האנשים ששם משפחתם הוא ‘מימון’, שדות מידע שמאויתים בצורה שונה מהמקור יפגמו בתהליך הכרייה: אם בחלק משמות המשפחה האיות הוא ‘מיימון’ (שתי י’), מהירות תהליך הכרייה תפגע. במקרה כזה, טיוב מידע יבחר בצורה העדיפה עליו, ‘מימון’ לצורך העניין, ותשנה את כל שדות שם המשפחה כך שיאויתו בצורה הזאת. כך, ניתן יהיה לכרות שמות משפחה ממאגר המידע ביתר קלות.

פילוח קהל

big-data-1667184_1280בדומה לדוגמה הקודמת, גם כשנרצה לפלח קהל מסוים מתוך מאגר המידע שלנו, כמו אמהות חד-הוריות מתוך מאגר אוכלוסייה, נתקשה לאגד באופן יעיל את כל האמהות לתוך מאגר אחד אם הוא לא עבר טיוב.

טיוב הנתונים מאפשר בין היתר גם גישה יעילה יותר אל הנתונים ובכך מאפשר לפלח אותם לפי הצורך של החברה. אם לדוגמה מדובר במנהל חברת ביגוד וטיוב המידע מאפשר לו לדעת ש-40% מהלקוחות שלו הם נשים מתחת לגיל 18, נפתחות לו הזדמנויות עסקיות חדשות. טיוב הנתונים וארגונם בצורה הגיונית ונגישה מאפשר כריית מידע יעילה ובכך חוסך לנו זמן וכסף.

עדכניות

מאגרי מידע הם דבר דינמי שמשתנה ומתעדכן כל הזמן. אם מדובר בשירותי רפואי לדוגמה, ישנם תמיד שינויים במצב הבריאותי של המטופל. כשמתעסקים בתפוצה ללקוחות, שינויים קטנים כמו עדכון כתובת, שינוי שם משפחה ומצב משפחתי יכולים לעלות הרבה כסף אם הם לא מעודכנים. טיוב נתונים ייצור מצב שבו כל המידע שקשור לעסק מסודר ונגיש לשימוש. מעבר לכך, טיוב מידע מאפשר אימות של המידע עם הלקוח; בצורה זו, המידע שקיים במאגר עדכני והלקוח מרגיש כי מכירים אותו ומתייחסים אליו.

 

נגישות