הדרך לנהל ספקים – טיוב מידע

טיוב מידע

ניהול הספקים השונים בארגון, במיוחד בארגונים גדולים, משמעותי ביותר לתפקוד יעיל של החברה. ניקח לדוגמה רשת מזון גדולה בארה”ב, העובדת עם אלפי ספקים שונים מכל העולם, וממשיכה ומעדכנת ספקים עתידיים נוספים. כל רשומות הספקים נמצאות במערכת המידע הארגונית, לרבות פרטי הקשר עם הספק, נתונים הקשורים להזמנות שבוצעו, הזמנות עתידיות וכן התמחור המדויק של המוצרים על פי המחירון שנקבע עם הספק.

שגיאות המופיעות בנתונים השונים עשויות לגרום, מעבר למבוכה, גם הפסד כספי לחברה. מחירון שאינו מעודכן בשל שגיאת מערכת עשוי לגרום למוצר להיות אטרקטיבי ביותר עבור הלקוח הסופי, אך לגרום הפסד לחברה בכל פעם שלקוח רוכש אותו. על כל נתון הקשור להזמנות המוצר על ידי הספק יש צורך להיות מדויק ואמיתי, על מנת שהחברה תתפקד ביעילות. לכן טיוב הנתונים הקשורים למחירון המוצרים השונים, הן בקנייה מהספק והן בשיווק ללקוח, שוות כסף. במקרים של ארגונים גדולים, טיוב המידע יכול לחסוך סכום בלתי מבוטל.

המידע שברשותכם שווה לכם כסףטיוב מידע

תסריט נוסף בו טיוב הנתונים יכול להשפיע על רווחי החברה בתהליך ניהול הספקים הוא במקרה של חברות המשתמשות במערכת אוטומטית להזמנת מוצרים מהספקים השונים, על בסיס מכירות קודמות של כל מוצר. ניתוח יעיל של פופולריות המוצר מסייע בהבנת טרנדים עכשוויים של הצרכן, ומסייע לצפות כמה מוצרים הקשורים לטרנד זה כדאי להזמין מכל ספק.

טיוב הנתונים השונים הקשורים למוצרים השונים, וכן יצירת ההקשרים הנכונים ביניהם תוך שיוכם לקטגוריות מתאימות (כמו למשל “מוצרים לחנוכה” או “מוצרים להתחלת הלימודים”) מאפשרים ניהול יעיל וריווחי של ההזמנות השונות מהספקים. תהליך הטיוב במקרה זה יכול לכלול לא רק איתור שגיאות בהזנת פרטי המוצרים השונים או הספקים מהם הם מוזמנים, אלא גם בנייה חכמה של מערכת קטגוריות ותיוגים יעילה ושיוך המוצרים אליה.

במקרים כאלה גם נתוני העבר משמעותיים ביותר. טיוב המידע אינו נעשה רק עבור מוצרים עתידיים, אלא גם על מנת לנתח הרגלי צרכנות שונים והזמנות שבוצעו בעבר מהספק בחלקים שונים של השנה, תוך התייחסות גם להחזרות של מוצרים עודפים. הבנה מעמיקה של שגיאות עבר יכולה לייעל את המערכת בעתיד לביצוע פעולה דומה בצורה רווחית יותר.

נגישות