העשרת הדאטה שלכם באמצעות מאגר מידע עסקי

אחד המונחים המרכזיים בתורת ניהול העסק הוא דאטה (Data), או בקצרה – “נתונים”. הנחת היסוד היא שעסק ממוצע, בלי קשר לתחום עיסוקו או לסדר הגודל שלו, אמור לאגור לא מעט נתונים שמשפיעים בצורה ניכרת על ההתנהלות השוטפת שלו, או אפילו על המאזנים הכלכליים שלו. היכרות עם אותם נתונים ועבודה נכונה איתם, יאפשרו לעסק לצעוד קדימה בבטחה. הקמת מאגר מידע עסקי ועדכון שלו באמצעות טיוב נתונים הופכים בתנאים האלה לחובה של ממש.

קווים לדמותו של המאגר

icon-1327505_640מאגר מידע עסקי, מעצם ההגדרה שלו, כולל את כל הנתונים הנוגעים לעסק נתון. הוא עשוי לכלול שלל קטגוריות רלוונטיות לעסק, לרבות המלאי והציוד שהוא מחזיק, הלקוחות, הספקים, המאזנים הכלכליים וכן הלאה. הקמת המאגר הזה מצריכה מאמצים מסוימים מצידם של אנשי העסק, שצריכים לאסוף את המידע באופן עצמאי, או לחלופין להתבסס על מאגרי מידע מוכנים.

מאגר המידע העסקי מאפשר לאנשי העסק להבין “מי נגד מי”. אסור להתעלם מכך שהמידע משתנה באופן תדיר, ולכן אנשי העסק צריכים להיות עם האצבע על הדופק. הם נדרשים לבדוק אחת לפרקי זמן מוגדרים את תקינות המידע וכן האם השתנה בו דבר מה – התדירות משתנה בהתאם לסוג המידע ולצרכי העסק. טיוב נתונים מאפשר ליישר קו ולעדכן את אנשי העסק בשינויים שחלים במאפיינים האישיים של הלקוחות או של הספקים, לדוגמה. אם לקוח מגיע לגיל מסוים שמאפשר לו לפתוח חשבון בנק, הטיוב יאפשר לאנשי העסק ללמוד על כך. דוגמה נוספת היא שינוי פרטי הספקים, במקרה בו חלים בהם שינויים – צעד הכרחי לצורך ההתנהלות העתידית מולם.

אז איך מתחילים?

שדה המשחק אליו נכנסתם איננו פשוט להתמודדות כלל וכלל, ומכאן שהמלצה מועילה היא לפנות לחברות אשר מתמחות במאגרי מידע כמכלול ובמלאכה של טיוב נתונים בפרט. האחרונות יוכלו להציע ללקוחות אל כל השירותים הנוגעים למידע – בין אם איסוף, עדכון, ניתוח, הבנה ועוד. המידע הזה “מתורגם” על ידי אנשי החברה לכדי מודלים שמשמשים את אנשי העסק על מנת לקבל החלטות כלכליות, בין השאר. הטיוב מאפשר לדעת שמידע שווה לא רק כוח בעולם הארגונים, אלא גם הרבה מאוד כסף.

 

נגישות