טיוב נתונים בעידן הפייסבוק

זה די ברור: בעוד מספר שנים, החברות השונות למסחר אלקטרוני, כמו Amazon, Ebay ועוד, יחליפו את רשתות השיווק והקניונים השונים.

במקום לבצע פיזית את הקניות, הלקוחות יישארו על הספה, ויעשו את הקניות שלהם באינטרנט. זה כמובן קורה כבר עכשיו, אך סביר להניח שבעוד שנים לא רבות הרוב המוחלט של האוכלוסייה יבצע את רכישותיו בדרך זו.

מדובר בבשורה נהדרת עבור החברות השונות למסחר אלקטרוני, כמובן. בניגוד לרשתות השיווק שאליהן התרגלנו, לחברות למסחר אלקטרוני נתונים רבים עלינו, הלקוחות שלהן, זאת בשל כניסתן של הרשתות החברתיות ופייסבוק בעיקר לחיינו.

קל מאי פעם

כיום, בעידן שבו לכל אחד מאיתנו סמארטפון, מחשב וגישה לאינטרנט, ניתן לאסוף עלינו מידע בקלות רבה, כמו למשל המיקום שלנו, האתרים שבהם אנו נוהגים לבקר, יום ההולדת שלנו וכמובן העדפותינו בכל הקשור לרכישת מוצרים.

woman-1446557_640

החברות הגדולות משתמשות במידע הנרחב אותו הן מוציאות מהאינטרנט ויודעות בדיוק להתאים את עצמן ללקוח, ולהציע לו בדיוק את מה שהוא רוצה, בדיוק באופן שהוא רוצה.

הליך זה נקרא טיוב נתונים – שבו ״מוציאה״ החברה פרטים שונים על לקוחותיה, שומרת אותם במאגר המידע ועושה בהם שימוש לטובתה האישית.

בתחילת עידן האינטרנט, לאותן חברות היה קשה עד מאוד לבצע זאת, אך כפי שציינו, הפייסבוק עשה עבורן את החיים קלים בהרבה.

איך משתמשים בפייסבוק כדי לבצע טיוב נתונים?

כדי לבצע טיוב נתונים ראוי, יש להיעזר באלגוריתמים שונים, הסורקים את רשת הפייסבוק ודולים מידע על לקוחות פוטנציאליים. אלו משווים בין הנתונים שהתקבלו ומצליבים אותם, ולמעשה יוצרים מאגר מידע איכותי שישמש לרווחת העסק.

לא כל אחד יכול לבצע טיוב נתונים. למעשה, לא מדובר בעבודה עבור אדם אחד, ולכן, על חברות המעוניינות בטיוב נתונים ומאגרי מידע איכותיים, לפנות לחברות העוסקות בתחום כמו מידע בע״מ.

נגישות