טיוב נתונים והקשר לרשתות חברתיות

טיוב מידע

גם מי שאינו מומחה בתחום הארגוני ודאי יודע מהי החשיבות של טיוב נתונים, הידוע גם בתור טיוב מידע. זהו הליך שנועד לשפר את טיבו של המידע שמרכיב את בסיס הנתונים של עסק או ארגון. בסוף התהליך, כאשר המידע מעודכן, יכול העסק לצעוד קדימה, לקבל את ההחלטות הנכונות ואף לשרת את הלקוחות שלו טוב יותר. מה שרבים אינם נותנים עליו את הדעת הוא שפעמים רבות ברשתות החברתיות השונות קיים כל הבסיס הנדרש להקמת מאגר מידע עסקי שאין בו רבב.

המידע הזמין ברשתות החברתיות

טיוב מידעכיום, כמעט כל אדם פותח פרופיל ברשתות החברתיות הפופולאריות – בין אם בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר או בכל רשת חברתית אחרת. בפרופיל הוא מגדיר שלל נתונים אישיים ביחס אליו, אשר דלייה שלהם מאפשרת להרכיב את אותו מאגר מידע עסקי שחשיבותו כה מכרעת. כך, בין השאר, טיוב נתונים המתבצע באמצעות הרשתות החברתיות עשוי להפיק נתונים דוגמת מקום המגורים של האדם (לרוב ברמת העיר ולא הרחוב), גילו ותאריך יום ההולדת שלו, מספר טלפון, כתובת דואר אלקטרוני או אפילו תחביבים ותחומי עניין.

אז נכון, לא כל המידע המוצג ברשתות החברתיות הוא תמיד מדויק, לא כל אדם ממלא אותו ורבים בוחרים שלא לחשוף אותו לציבור הרחב בהגדרות הפרטיות, אך עדיין באמצעות טיוב מידע מקיף אפשר לדלות הרבה מאד פרטים.

הכלים העומדים בחזית הטיוב

טיוב מידע צריך לכלול מעורבות אנושית בשלבים שונים של התהליך, למשל הגדרת סוג המידע שצריך לדלות ומאפייני האנשים שצריכים להיכלל ב”סריקה”. ועדיין, את הטכנולוגיה ניתן לרתום לשלבים שונים של התהליך ולהיעזר בה בדרך לאיסוף המהיר ולעיתים אף האוטומטי של המידע. באמצעות אלגוריתמים, תוכנות ופיתוחים אחרים ניתן לאסוף מידע או להצליב מידע, מה שמקצר מאד את התהליך של טיוב נתונים ואף מפשט אותו בצורה ניכרת.

אם לא יודעים היכן ואיך להתחיל בבניית מאגר מידע עסקי, מומלץ ליצור קשר עם חברות הפועלות בתחום. הן יוכלו להדריך את אנשי העסק לגבי הפעולות שעליהם לבצע ובחלק מהמקרים אף לבצע את הטיוב בכוחות עצמן.

נגישות