טיוב נתונים והקשר שלו להפחתת אחוז הנטישה של לקוחות

כך היו שולפים נתונים פעם, למה לא להיות יעילים גם היום?

כך היו שולפים נתונים פעם, למה לא להיות יעילים גם היום?

טיוב נתונים, הידוע גם בתור טיוב מידע, הוא תהליך שבמסגרתו עסק או ארגון משפרים את איכותם של הנתונים שאגורים במסגרת בסיס הנתונים שלהם, מה שנדרש על רקע העובדה שנתונים רבים עלולים להיות שגויים או בלתי מדויקים וגם להשתנות עם הזמן. זהו חלק בלתי נפרד מההתנהלות השוטפת של העסק, כזה שיכול להשפיע עליו בצורה דרסטית.

מה שרבים אינם יודעים הוא שדרך טיוב נתונים ניתן להשפיע על לקוחות העסק, על אפיקי הפרסום השונים ותעדוף התקציב – זאת כתוצאה מהמסקנות שתופקנה מטיוב הנתונים. בין היתר, כפי שנראה כאן, לטיוב זה יש השפעה חיובית על הפחתת אחוז הנטישה של לקוחות העסק.

כך הלקוחות נשארים רלוונטיים

כך היו שולפים נתונים פעם, למה לא להיות יעילים גם היום?

היתרון הראשון של טיוב הנתונים, ביחס לשימור הלקוחות, הוא שבאמצעותו ניתן להתאים טוב יותר את השירותים או אפילו את המסרים לכל סוג של לקוח קיים. הטיוב מאפשר להציג לאנשי העסק את הנתונים המלאים והעדכניים של הלקוחות, ובכך להקל עליהם לפנות לכל לקוח בצורה האידאלית עבורו.

נדגים זאת באמצעות המקרה של רשימת תפוצה, במהלכו נוהגים עסקים רבים להפיץ סוגים שונים של מסרים, על פי קהל היעד. הטיוב יסייע להגדיר בצורה מדויקת את קהל היעד, ובכך למנוע פניות בלתי רלוונטיות. אם מישהו שהיה חייל מקבל מספר שנים לאחר השחרור פנייה מהבנק שלו המתייחס אליו כאל חייל, הוא עלול להסיק שהבנק לא באמת ערך את המחקר המקיף כדי לשמר אותו, מה שפוגע באמון שלו בעסק ועלול להביא לכך שהוא יפנה בשלב זה או אחר למתחרים.

חשיבות יצירת הקשר עם הלקוחות

טיוב נתונים אינו תהליך פשוט, אלא תוצר של מחקר מידע אקטיבי, ולא פעם גם פעולות שונות המערבות את הלקוחות: בעיקר פנייה יזומה אליהם בטלפון, בדואר אלקטרוני או בדואר ישיר במטרה לאסוף את הפרטים הרלוונטיים ולאמת את הפרטים הקיימים. בדרך זו עשוי הערך של העסק הנתון לעלות בעיני הלקוחות.

מעצם הפניה האישית, או אפילו כשהלקוחות מקבלים מסר שניכר שמותאם להם אישית, הם מרגישים שהם נמצאים תמיד בתחום ה”רדאר” של העסק. בדרך זו הוא נשאר במודעות שלהם, מה גם שהתדמית שלו בעיניהם בהחלט עולה. כל אלה עשויים להשפיע לטובה על העסק בטווח הקצר והארוך כאחד.

נגישות