יחס אישי, ערך מוסף ושירות ללא פשרות: כך תשמרו על הלקוחות שלכם

רבים הם בעלי עסקים הסבורים כי הדבר החשוב ביותר עבור העסק שלהם הוא גיוס לקוחות חדשים. אכן מדובר באחד הדברים החשובים עבור עסק או ארגון גדול, אך דבר לא פחות חשוב הוא נושא שימור הלקוחות.

לכן, כל ארגון או חברה גדולה שוקדים לא מעט על הנושא – בדרך כלל על ידי שימוש בטיוב נתונים המאפשר להם לנתח לעומק את לקוחותיהם, ללמוד אותם ולגרום לכך שאלו לא יעזבו אותם.

אלא שלא כל בעל ארגון או חברה יודעים איך עושים זאת נכון. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הלקוחות הקיימים שלכם.

יחס אישי ללקוחותלקוחות אוהבים שמתאמצים בשבילם

לקוחות אוהבים שמתייחסים אליהם, במיוחד בזמן משבר. נתקלתם בלקוח לא מרוצה ששוקל לנטוש אתכם? עשו הכול כדי לגרום לו להרגיש טוב.

לקוח לא מרוצה עלול לפגוע בכם ולא רק על ידי עזיבה, הוא עשוי אף להציף את המטען שלו בפני לקוחות אחרים. נסו לדאוג לכך שבארגון שלכם תהיה מחלקה שאמונה אך ורק על שימור לקוחות, כדי שתספק את המענה הדרוש במקרה הצורך.

שירות ללא פשרות

בואו נהיה כנים: סביר להניח שהמוצר שאתם מוכרים אינו ייחודי. לכן, צרו ייחודיות משלכם, על ידי שירות ויחס מעולים ללקוחות. לקוחות יכולים לקנות מוצר מסוים באינספור חנויות, אך הם תמיד יבחרו בזו הגורמת להם להרגיש בנוח.

שמרו איתם על קשרלא רוכשים את אמונו של הלקוח ביום אחד, אך ניתן לבנות אמון הדדי לאורך זמן

לקוחות אוהבים להרגיש שמכירים אותם באופן אישי. שהם זוכים ליחס חם מהחברה שממנה הם בוחרים לרכוש. יש לציין כי מדובר בפעולה הלוקחת זמן וכי לא רוכשים את אמונו של הלקוח ביום אחד.

למרות זאת, בהחלט ניתן לבנות אמון הדדי לאורך זמן ולבצע שימור לקוחות בכמה דרכים, כמו למשל דיוור ישיר, הפקת אירועים בלעדיים ללקוחות ועוד.

ערך מוסף

לקוחות צריכים להרגיש אוהבים ורצויים. כדי שהם יעדיפו אתכם על פני חברות אחרות המציעות מוצרים זהים במחירים כמעט זהים, עליכם לעשות משהו מעט שונה, כמו למשל מועדון חברים המציע מבצעים משתנים, מתנה ללא עלות אחת לחודש ועוד.

הרשימו אותם

לקוחות אוהבים שמתאמצים בשבילם, כמו בדוגמה הבאה: חזרתם מטיפול שיניים לא הכי נעים, ובחלוף כמה שעות קיבלתם טלפון מהרופא שטיפל בכם, אשר שאל לשלומכם. סביר להניח שהפעולה של הרופא העניקה לכם הרגשה טובה, וגרמה לכם להרגיש שאותו רופא דואג לכם באופן אישית.

נגישות