כיצד טיוב נתונים יכול לעזור לבנקים להגדיל את מאגר הלקוחות שלהם?

טיוב מידע לצורכי שיווק

תמונה: nokhoog_buchachon

מידע בע"מגופים גדולים במשק, שמנהלים אלפי לקוחות באופן שוטף זקוקים למערכת יעילה וטובה שתעזור להם לנהל את הלקוחות שלהם בצורה מיטבית. לא כל שכן כשמדובר בבנקים – גופים שמנהלים באופן שוטף ותדיר מאות אלפי לקוחות. ללא מאגר נתונים יעיל ומקצועי, בנקים לא יוכלו לשמור על הלקוחות שלהם ויתרה מכך, הסיכוי לאבד לקוחות קיימים ופוטנציאליים גדול. 

לקוחות בנקים הם קהל שדורש התייחסות מיוחדת – אדם יכול למצוא את עצמו באותו בנק מהרגע שפתח חשבון לראשונה בחייו, ועד ליומו האחרון. לכן, הבנק צריך לקבל עליו את כל המידע הרלוונטי כדי להתאים לו מסלול ייחודי בכל שלב ושלב בחייו. הבה נעמוד על הסוגיות הממחישות את חשיבות טיוב הנתונים עבור בנקים:

  1. שינוי סטטוס – לקוח שהחל את לימודיו האקדמיים, ומעוניין לפתוח חשבון סטודנט. אם הבנק יעשה תהליך מוצלח של טיוב נתונים, הוא יוכל לקבל את הפרטים המדויקים לגבי גילו ומצבו בחיים, ובכך להציע לו מסלולים אטרקטיביים שיתאימו לסטטוס החדש שלו כסטודנט. מהלך שכזה יכול בהחלט לחזק את הקשר בין הבנק ללקוח.
  2. היסטוריית הלקוח – ידיעת ההיסטוריה של הלקוח הוא עניין מקצועי חשוב מאוד, בעיקר בגלל שבבנקים מסוימים קיימת תחלופה גדולה של עובדים. הרי איך יקבל עובד חדש מידע על לקוח שנמצא בבנק 30 שנה כשהוא מכיר אותו מספר שבועות בלבד? טיוב נתונים איכותי יפתור בעיה זו עבור הבנק, ויכיל פרמטרים רבים שיועילו בניהול הלקוח: תנועות חריגות בחשבון, כניסות תכופות לעו”ש וכדומה. בחלק ממאגרי המידע העסקיים ניתן אפילו להפיק פלט לגבי סטטוס הלקוח.
  3. הוספת לקוחות חדשים בבנק – בנק שמבצע הליך טיוב נתונים איכותי ומחזיק במאגר מידע יעיל ומקצועי, יכול להציע מסלולים שונים שמותאמים אישית ללקוחות פוטנציאליים חדשי ובכך להגדיל את מאגר הלקוחות שלו. הבנק יכול גם לאתר את בני משפחתם של לקוחות קיימים, ולהציע להם הטבות. כל זה ניתן לביצוע אך ורק עם מידע מדויק שקיים במאגר המידע העסקי.
  4. שליחת מכתבים והודעות – טיוב נתונים שנעשה באופן מוצלח, יאפשר מעקב שוטף אחר שינויים אצל לקוחות הבנק, החל משינוי בכתובת המגורים ועד לשינוי בכתובת המייל.

 

נגישות