מדוע בנקים זקוקים לשירותי טיוב נתונים?

הצורך בטיוב נתונים עבור בנקים

הצורך בטיוב נתונים עבור בנקים

חברת מידע בע”מ העוסקת בתחום טיוב נתונים, מחקר מידע ומאגרי מידע עסקיים, עובדת בשיתוף פעולה עם מספר בנקים, מהגדולים והמובילים בישראל, הנעזרים באופן שוטף בשירותים אלו. עבור גופים גדולים כמו בנקים, המנהלים מספר גדול מאוד של מאות אלפי חשבונות, קיימת חשיבות מכרעת להיותו של המידע נכון, מאומת ועדכני, כדי לתפעל את מגוון השירותים ללקוחות.

הצורך בטיוב נתונים עבור בנקים

הצורך בטיוב נתונים עבור בנקים

בשורות הבאות ריכזנו מספר סוגיות שממחישות את חשיבותו של טיוב נתונים איכותי עבור בנקים בישראל, ובנקים בכלל:

היסטוריית הלקוח – ניקח לדוגמא עובד חדש בבנק, המנהל לקוח בעל ותק של 30 שנה. כיצד יקבל אותו עובד מידע על הלקוח אותו הוא הכיר לפני מספר שבועות בלבד? טיוב נתונים איכותי בעידן ה-Big Data יכיל בין היתר את הנתונים על אודות הלקוח: תנועות חריגות בחשבון, כניסות תכופות לאוברדראפט אם היו וכדומה. בעידן הנוכחי, בחלק ממאגרי המידע העסקיים, ניתן אף להפיק פלט לגבי סטטוס הלקוח (למשל: דירוג עד כמה בטוח לתת לו אשראי) וכדומה.

שליחת מכתבים והודעות – כל אחד מאיתנו מקבל לעתים מיילים, מכתבים והודעות טלפוניות מסניף הבנק שלו. המסרים המועברים אלינו נשלחים בשלל פלטפורמות: מייל, דואר פיזי, טלפונים ניידים ועוד. כאשר טיוב נתונים נעשה בצורה מוצלחת, ישנה אפשרות לעקוב אחר שינויים בכתובת, שינוי כתובות מייל וכדומה. דבר זה יכול להיעשות בדרכים שונות, חלקן אף לא ‘מפריעות’ ללקוח.

הוספת לקוחות חדשים לבנק – בדרך כלל, לקוח מרוצה בבנק יביא גם את בני משפחתו לפתוח חשבון באותו הסניף. במקרים שבהם הדבר לא קורה, ניתן לפנות אל הלקוח ו/או אל בני משפחתו, למשל אלו שהגיעו לגיל 16-17 ולהציע להם לפתוח חשבון בנק, תוך הצעה של הטבות שונות. בטווח הארוך, מהלך שכזה יכול להיות רווחי מאוד לבנק. בכל אופן, הוא לא יכול להיות מבוצע ללא טיוב מאגרי מידע איכותי, שיאתר את בני משפחתו של הלקוח על פי מידע מדויק שקיים במאגר מידע עסקי.

שינויי סטטוס – ניקח למשל לקוח צעיר שנפתח לו חשבון בנק בגיל 16. כאשר הוא יגיע לגיל 18 יתגייס לצה”ל, ולכן הבנק יוכל להציע לו חשבון המותאם לחיילים. כדי לבצע זאת, הבנק זקוק לפרטים המדויקים לגבי גילו של הלקוח ואפילו מועד גיוסו הצפוי. מהלך שכזה יכול רק לחזק את הקשר בין הלקוח לבין הבנק.

נגישות