חברות תקשורת והצורך שלהן בטיוב נתונים איכותי

מידע בע"מ

כמעט לכל לקוח של חברה סלולרית זה קרה: טלפון מהחברה המתחרה שבה הייתם מנויים בעבר. מן העבר השני נציג/ת שירות לקוחות שמציעה לכם לחזור אל החברה עם הטבה מיוחדת. אתם, שכבר ביקשתם בשיחות קודמות ודומות לא להתקשר אליכם יותר, מבקשים זאת שוב, מתעצבנים על שיחות ה’ספאם’ ומתלוננים על כך.

מנגד, כשהחברה יוצרת קשר איתכם או עם בנכם שעומד בפני גיוס ומציעה לו חבילת חיילים מוזלת ומשתלמת, הדבר משחק לטובתכם ולטובת החברה, שביצעה טיוב מידע. או למשל, כאשר חברת הכבלים או הלוויין מתקשרת אליכם ומציעה לכם חודש של חבילות ספורט במתנה לרגל פתיחת עונת הכדורגל, ואתם טיפוסים שמתעניינים בכדורגל, ניתן לומר שהחברה זיהתה את הצורך שלכם במדויק ומימשה אותו.

הסוד מאחורי הכל: טיוב מידע באיכות גבוהה

הדוגמאות שניתנו כאן ממחישות טוב מתמיד את התוצאה של טיוב נתונים איכותי לעומת טיוב חלש, או לא קיים. בדוגמא הראשונה ניתן להבין כי ככל הנראה מדובר במאגר מידע עסקי שלא מעודכן כלל בחברת הסלולר, מה שמביא להטרדה מתמשכת של לקוחותיה שכבר עזבו אותה ולא מעוניינים לשוב אליה. מנגד, כאשר טיוב המידע נעשה בצורה טובה, ניתן להגיע לרמה של ‘ניבוי’ הצרכים של הלקוח במקרים מסוימים.

טיוב נתונים – אז למה זה טוב בעצם?

טיוב נתונים בחברות תקשורתבחברות התקשורת (הכוונה היא לחברות טלפוניה, כבלים ולוויין בעיקר), מנויים מיליוני לקוחות שמעוניינים לקבל שירות איכותי שיתאים להם מאוד, ברמה גבוהה מחד, אך בתוך זמן קצר ובכמה שפחות כסף מאידך. כדי להתכוונן לצורכי הלקוחות, טיוב מידע הוא הכרחי. הנה כמה יתרונות לחברות התקשורת שניתן להשיג באמצעותו:

  • הצעת מבצעים חדשים – בין אם מדובר במנוי שצופה בכדורגל ויקבל הצעה לחבילת הספורט במבצע, ובין אם מדובר בהורים לילדים שיקבלו את כל ערוצי הילדים במחיר מיוחד לכבוד החופש הגדול. כאשר טיוב נתונים מבוצע טוב, חברות התקשורת יכולות לעשות שימוש במידע ולהציעו ללקוחות.
  • חיסכון בזמן – דמיינו לעצמכם שכתובת הלקוח המצויה בתוך מאגר מידע עסקי של חברת התקשורת אינה מעודכנת, ונקבע כי שליח יגיע אליו עם ממיר / מכשיר סלולרי / כרטיסי SIM, במועד מסוים. הלקוח ימתין בכתובת החדשה, אך השליח יגיע לכתובת הישנה. הדבר יוביל לעגמת נפש של הלקוח ולחוסר יעילות מצד החברה.
  • פרטי חיוב – רוב הלקוחות כיום משתמשים בכרטיסי אשראי לחיוב. ומה אם תוקף כרטיס האשראי פג או עומד לפוג? כדי למנוע את הבעיה ולהזרים כספים לחברה באופן רציף, מומלץ לעלות על הבעיה קודם. טיוב מידע המבוצע ברמה גבוהה צפוי לפתור בעיות מסוג זה.
נגישות