איך טיוב מידע יכול לסייע לחברות גדולות?

מידע בע"מ

ידע במגזר העסקי אינו רק כוח, אלא הוא גם שווה הרבה מאד כסף. מאגרי המידע העומדים לרשות העסק או הארגון הם המשאב החשוב ביותר שלו, משאב שיאפשר לארגון להתנהל על פי העסק, לצעוד קדימה ולהמשיך להתפתח. אלא שגם את המידע צריך לתחזק ולשפר מפעם לפעם. טיוב מידע הוא השם הכולל להליכים שתכליתם שיפור איכותם של הנתונים אשר מרכיבים את בסיס הנתונים של העסק. מדוע ביצוע טיוב נתונים בתדירות ראויה מומלץ מאד לחברות גדולות?

המטרה: למנוע מצב בו המידע נופל בין הכסאות

טיוב נתוניםאין צורך להיות מומחה בתחום הארגוני או הניהולי כדי לדעת שחברות גדולות יחזיקו מאגר מידע עסקי רחב במיוחד. ככל שיש יותר מידע הנוגע לאותו עסק כך גדלים הסיכויים שחלק ממנו יהיה לא נכון או לא רלוונטי – אחרי הכול, מי שאחראי לאיסוף המידע ולעיתים גם להוספתו למאגר הם בני אדם, שאינם חסינים בפני טעויות. בנוסף, במאגרי מידע גדולים של ציוד, של לקוחות או של ספקים, גדלים הסיכויים שהפרטים של חלק מהם ישתנו עם הזמן. אין זה עסק קטן שיכול “להשלים” את המידע שחסר בכמה שיחות טלפון, אלא עסק שהיקף המידע שלו מעורר צורך לברר באופן מקיף לגבי שלל נושאים ותחומי מידע. או בקיצור: לעשות טיוב נתונים מ-א’ ועד ת’.

אסור לשכוח שחברות שנתפסות ככאלה שהמידע שהן מתבססות עליו אינו מדויק מאבדות את האטרקטיביות שלהן מבחינת הלקוחות, או אפילו עלולות לאבד את הלקוחות כולם. מאגר מידע עסקי שאינו מעודכן, כפי שסביר שיקרה כאשר הוא אינו עובר טיוב מידע, הוא במידה רבה מאגר מידע שאי אפשר להשתמש בו – מה גם שהוא מציג תמונה לא מדויקת של העסק בנקודת הזמן הנוכחית. אם העסק מעוניין לפנות ללקוחות בצורה ישירה, לדוגמא, הוא לא יוכל לעשות זאת בהינתן פרטי התקשורת שאינם מדויקים בכל מאת האחוזים.

תרחיש אחר שמצריך טיוב מידע ושנדרש להתייחס אליו הוא התרחבות של החברה, שיכולה להשפיע גם על מאגר הנתונים שלה. כאשר החברה צומחת ומחליטה לעבור למערכות מידע הנחשבות למתקדמות פי כמה, זוהי הזדמנות מצוינת לבצע טיוב נתונים מקיף ויסודי. לעיתים הצורך בכך הוא טכני במהותו, דוגמת מאגר מידע עסקי שכולל סעיפים שלא הופיעו במערכת הקודמת עליה התבסס העסק.

 

נגישות