איכות נתונים – פרמטר חשוב לארגון שלכם!

טיוב מידע

תמונה: Pong

אנחנו חיים בעולם של מידע. מאגרי מידע עסקיים אינסופיים קיימים בארגונים רבים, אך חלק לא מבוטל מהם אינו מעודכן ואינו מתאר בצורה מדויקת את הלקוחות של אותם ארגונים. כמובן שהגעה למאה אחוזי דיוק בפרטי הלקוחות או הרשומות שבידיכם, כמעט בלתי אפשרית, אבל ניתן להגיע לנתונים איכותיים ביותר, באמצעות טיוב נתונים.

טיוב מידע

תמונה: Pong

ברוב המקרים, אדם מסוים לא חי באותה הדירה כל חייו ולכן מעדכן את כתובתו אחת לכמה זמן. או למשל, מקבל מכשיר טלפון מהעבודה ומקפיא את המנוי הקיים בחברה הסלולרית, מתקדם מקצועית, מבצע רכישות משמעותיות ומשנה את הסטטוס המשפחתי שלו. האם כל השינויים האלו במהלך החיים מתועדים במאגר המידע העסקי של ארגונים רבים? לא בכולם מבוצע טיוב מידע ולכן, סביר להניח שלא.

המשמעות היא שאמנם יש לנו נתונים, אבל אנו לא יודעים אם הם איכותיים או לא. איכות הנתונים היא זו שתקבע אם עלול להיגרם נזק לארגון או ללקוחות שלו, בשל ניתוק קשר עם הלקוח, חוסר מידע לגבי הסטטוס שלו וכיו”ב. טיוב מידע אחת לפרק זמן, הוא הפתרון לכך.

למה זה קורה בעצם? הסיבות רבות, הנה כמה

חוסר אימות במידע – כאשר נתונים על אודות הלקוח אינם מאומתים ובדוקים, והדבר עלול ליצור בעיה. למשל: גיל לקוח שלא מאומת עלול להביא את הארגון לשלוח אליו הצעה המיועדת לבני גיל אחר.

היעדר תקנון בנתונים – תקנון הוא למעשה הזנה של ערך, המגובה בווידוא שמדובר בערך נכון. למשל: מספר טלפון בעל מבנה לא תקין. כאשר הנתונים מתוקננים, מזין התוכן יקבל שגיאה ויתקן את טעותו.

טעויות אנוש בהזנה של הנתונים – בניגוד לתקנון, כאן עלול להיווצר מצב שמספר הטלפון או הכתובת נכונים, אבל לא תועדו כראוי במערכת.

שינוי המגמה

בארגונים המבינים את החשיבות של טיוב נתונים, מבוצע אימות ותקנון של הרשומות, ישנם בעלי תפקידים ספציפיים העוסקים בכך ופועלים באופן מלא על מנת לשפר המידע הקיים ואת איכותו כל העת. מעוניינים לשמוע גם אתם על טיוב נתונים שישפר את איכות המידע בארגון שלכם? צרו איתנו קשר.

נגישות