מאגר מידע עסקי: מה, למה, כמה ואיך?

מידע בע"מ

עד לפני שנים לא רבות, עסקים היו מנהלים את מאגרי המידע שלהם בצורה מיושנת, בעזרת רשימות, תיקים, דפים ומסמכים, שהיו פזורים בדרך כלל בכל מקום במשרד, במקרה הרע, ובמקרה הטוב מרוכזים אצל אדם אחד, אשר היה אחראי על המסמכים השונים.

אלא שהתקדמנו מאז, בתחומים רבים, וגם בתחום זה; כיום עסקים, גדולים וקטנים, ותיקים וחדשים, משתמשים במאגרי מידע עסקיים מתקדמים יותר, אשר נמצאים במחשב שלהם. אלו מרכזים את כל המידע הנחוץ אודות לקוחות החברה, לצורך שימושים כאלו ואחרים.

בעזרת אותם מאגרי מידע עסקיים, בעלי עסקיים יכולים להגיע בדיוק ללקוחות שאותם הם רוצים לאתר, על ידי שימוש בטיוב נתונים כמובן, כמו בעל חנות בגדים במרכז תל אביב שמכוון לאוכלוסייה צעירה.

מאגר נתונים המאגד מידע רב

מידע בע"ממאגר מידע עסקי, עבור אלו שלא בקיאים בתחום, הוא למעשה מאגר נתונים ובו מידע רב ונתונים שונים, כמו פרטים אישיים על הלקוחות, העדפות ותחביבים ועוד. תפקידם של מאגרים עסקיים אלו, הוא להקל קצת על בעלי עסקים, שכן בעזרתם ניתן לייעד את המוצרים ללקוחות ספציפיים.

אלא שלא מספיק להחזיק במאגר מידע; יש לתחזק אותו כל הזמן, שכן הנתונים אודות הלקוחות משתנים כל הזמן (למשל לקוח אשר משנה את כתובת המגורים שלו). למעשה, יש לא מעט דרכים לייצר מאגר מידע, ואחת מהן היא טופס יצירת קשר באתר. גולשים אשר ממלאים טופס זה נכנסים באופן אוטומטי למאגר המידע העסקי שלכם, כשבסופו של דבר, מאגר המאגד בתוכו מידע רב שווה לא מעט כסף לחברות שונות.

נגישות