מעוניינים שהארגון יעבוד ביעילות? דאגו לטיוב נתונים

כך היו שולפים נתונים פעם, למה לא להיות יעילים גם היום?

כך היו שולפים נתונים פעם, למה לא להיות יעילים גם היום?

האם אתם זוכרים שלפני 20-30 שנה, כאשר המחשבים עוד לא היו הבסיס של מאגר מידע עסקי בארגונים, המידע היה מאורגן בתיקיות ובקלסרים? כאשר הייתם צריכים לשלוף נתונים על אודות לקוח מסוים, לבדוק אילו רכישות ביצע וכדומה, הייתם צריכים לחפש את כרטיס הלקוח (הפיזי) שלו, וממנו לשלוף את הנתונים - כמה זמן זה היה לוקח?
כך היו שולפים נתונים פעם, למה לא להיות יעילים גם היום?

כך היו שולפים נתונים פעם, למה לא להיות יעילים גם היום?

ובכן, שליפת נתונים בשנות ה-80, ה-90 וכמובן לפני כן, הייתה אורכת זמן, עד שבמקרים רבים היו ארגונים מעסיקים עובדים שתפקידם היה שליפת אותם נתונים, במשרה מלאה. המשמעות - הרבה מאוד זמן והרבה מאוד כסף שהארגון מוציא על ארגון הנתונים שלו. כמובן, שבהשוואה להיום, היעילות אז אינה אותה היעילות של היום. מערכות CRM מאפשרות כיום שליפת נתונים מהירה המייתרת את הזמן והכסף הרבים. עם זאת, גם היום כאשר אנו מדברים על שליפת מידע, על אף הימצאותם של מחשבים בכל ארגון, לא בכולם המידע מאורגן ומטויב כמו שצריך - וקיים צורך בביצוע טיוב נתונים. המשמעות היא שגם כיום, בחלק מהארגונים ישנה 'אשליה' של יעילות, כאשר בפועל, טיוב מידע יכול לייעל את הפעולות בארגון עוד יותר. קחו למשל דוגמא: נניח שבארגון מסוים קיימת מערכת הזמנות הנפרדת ממערכת ניהול הלקוחות, ושתי המערכות נפרדות ממערכת הדיוור. התוצאה היא חוסר יעילות, שכן אם מעוניינים להוציא ניוזלטר רק ללקוחות שרכשו שלושה מוצרים ומעלה, לא ניתן לעשות זאת בקלות, אלא במעבר על כל הלקוחות ועדכון הנמענים הרלוונטיים.

הגדרת שיטות עבודה בארגון

כידוע, טיוב נתונים הוא בעל יתרונות עצומים בפעילות מול הלקוחות בכל ארגון, אבל הוא גם יכול לייעל ולהגדיר מחדש תהליכים עסקיים ושיטות עבודה בארגון. ייתכן שפונקציות מסוימות בארגון שלכם יהפכו להיות מיותרות או שתוכלו לשפר ולייעל אותן, כתוצאה מהמסקנות שתגיעו אליהן בעקבות הליך הטיוב. כמו כן, ייתכנו גם השלכות הפוכות: הקצאת משאבים לטובת צורך חדש שתגלו, ולא ידעתם עליו.

פרודוקטיביות מקסימלית

על ידי ביצוע טיוב מידע במאגר המידע ועל ידי תחזוקת המאגר, תוכלו להבטיח שהעובדים שלכם אינם עסוקים במשימות מיותרות בחלק משעות העבודה שלהם - למשל: פנייה ללקוחות שאינם פעילים עוד או פנייה ללקוח שפרטי הקשר שלו שגויים, פנייה ללקוחות כפולים וכדומה. השאיפה היא ליצור מאגר מידע עסקי נקי, מעודכן וללא כפילויות.
נגישות