מה הקשר בין טיוב נתונים לשימור לקוחות?

מידע בע"מ

איך שלא תסתכלו על זה, מטרת העל של כמעט כל עסק הפועל בישראל היא דומה: להגדיל ככל הניתן את מאגר הלקוחות שלהם, ובכך לרוב לשפר את מאזניו הכספיים. אלא שמעבר לרצון למצוא לקוחות חדשים, נדרש להשקיע מאמצים ראויים בשימור אלה הקיימים – משימה חשובה אפילו יותר. לא כולם נותנים על כך את הדעת, אבל באמצעות טיוב נתונים – תהליך בו משפרים את איכותם של הנתונים שבמאגרי העסק, למשל בצורת השלמת נתונים חסרים או עדכון נתונים קיימים – ניתן להתקרב בצורה משמעותית לעבר שימור הלקוחות.

אז מה הקשר בין טיוב נתונים לבין לקוחות?

טיוב נתוניםטיוב מידע עשוי להיראות כמו דבר טכני. אולם זוהי פעולה שהמשמעות השיווקית שלה עבור העסק היא פשוט אדירה. ראשית, באמצעות הטיוב ניתן לאתר אי דיוקים בפרטי הלקוחות במאגר החברה – טעויות שעלולות להביא לכך שלא יהיה אפשר לפנות אליהם (מספר טלפון שגוי או כתובת שאינה מעודכנת), וכן עלול להציג את החברה עצמה באור פחות חיובי. הלקוחות הרי מצפים שהחברה שמשרתת אותם תכיר אותם, גם אם היא גדולה, וטעות שלה בנתונים שלהם תפגע בתדמית החברה בעיניהם בצורה אנושה. טיוב הנתונים עשוי לתקן בעיות שנגרמו במאגר הנתונים עם הזמן – לדוגמא, כתב יד לא ברור או טעויות הקלדה – ומכאן שהטיוב צריך להתבצע תוך שימוש בעין אנושית, שלא רק תפקח על התהליך, אלא גם תבצע אותו מ-א’ ועד ת’.

בנוסף, באמצעות שינוי הפרטים אפשר להתאים את השירותים שמספקת החברה לאותו לקוח: יש הרי הבדל משמעותי במוצרים שצריך לרכוש אדם רווק לעומת נשוי, למשל. אם החברה ממשיכה לספק ללקוחות שירותים או מוצרים גם כשהנתונים של הלקוחות עצמם משתנים, היא הופכת לרלוונטית פי כמה עבורם וקרנה עולה בעינם בצורה משמעותית. בכך, גדלים הסיכויים שאותם אנשים יישארו לקוחות שלה לאורך זמן.

אם כן, מאגר מידע עסקי שלם שעובר הליכי טיוב מידע בצורה נקודתית, יכול להצעיד קדימה את העסק ולסייע לו בשימור הלקוחות. כיוון שהטיוב מצריך מאמצים וזמנים, שלא תמיד יש באמתחתן של החברות, ניתן לפנות לגורמים חיצוניים על מנת שיסייעו בכך.

 

נגישות