כיצד המידע מהרשתות החברתיות תורם לטיוב מידע?

בעידן בו לכל אדם יש טלפון חכם, כמות פלטי המידע מהמכשירים הסלולריים הוא מורכב ואין-סופי: אם מדובר במידע על מיקום הלקוח, יום ההולדת שלו, האתרים אליהם הוא נכנס, האנשים אליהם הוא שולח הודעות, הפרסומות בהן הוא צופה, הרגשות האישיים שלו ועוד.

מעבר לכך, יותר ויותר אנשים נוטשים את הקניות במרחב הפיזי ועוברים לקניות במרחב הווירטואלי אשר מתקיים בסביבה ששופעת ברשתות חברתיות. אתרים כמו Ebay, Amazon  וAli-Express מחליפים בקצב הולך tree-200795_640וגובר את החנויות, הקניונים ורשתות השיווק. הפעילות במרחב הווירטואלי נותנת את ההזדמנות ולתעד ולחקור את התנהגות הגולשים ובכך לכוון את מאמצי הפרסום והשיווק בצורה יעילה בהרבה.

למה לעשות טיוב?

כל אדם בר דעת יכול להבין כי הפוטנציאל העסקי שנמצא במאגר הנתונים האלה הוא עצום. בנסיבות אלה, טיוב נתונים יהווה צעד חכם ומשמעותי בניהול העסק שלך והפוטנציאל הפיננסי שבו.

תאר לעצמך שאתה מנהל רשת בגדים לדוגמא, ואתה מעוניין לכוון את הפרסום שלך לקהל היעד באופן יותר יעיל.

כריית מידע (תמונה: Stuart Miles)

כריית מידע (תמונה: Stuart Miles)

אם אתה מחזיק ברשימת תפוצה שעברה טיוב מידע, אתה יכול לדעת בדיוק מי קהל היעד שלך, איפה הוא נמצא, מה הוא אוהב ומה הוא מרגיש.

מעבר לכך, דמיין לך שיש סניף אחד שאתה מעוניין להגביר את פעילותו. טיוב המידע מהרשתות החברתיות יאפשר לך לשלוח פרסומות לכל אדם אשר עובר ליד הסניף, אם מדברים על “Waze”, או אפילו לטרגט את קהל היעד שלך לפי המיקום שלו ולשלוח פרסומות לכל הלקוחות במאגר המידע שגרים בסביבת הסניף, או אפילו הביעו התעניינות בו בפעילות הרשתית שלהם.

איך מבצעים טיוב נתונים?

עולם טיוב הנתונים שופע באלגוריתמים שונים שתפקידם לסדר את המידע שלך בדרכים שונות. בין היתר, ישנם גם אלגוריתמים שסורקים ודולים מידע מרשתות חברתיות. תפקידם לאגור את המידע, לדייק אותו ולהצליב אותו. באמצעות מה שמתקבל, ניתן בהחלט להגיע, במקרים מסוימים, לייעול משמעותי של טיוב הנתונים ולניצול טוב יותר של המידע.

 

 

נגישות