טיוב נתונים – גורמי סיכון למאגר המידע ומגמות עכשוויות

טיוב מידע - מגמות וגורמי סיכון

טיוב מידע - מגמות וגורמי סיכון

טיוב מידע - מגמות וגורמי סיכון

טיוב מידע – מגמות וגורמי סיכון

טיוב מידע, או בשמו המוכר יותר, טיוב נתונים, אם הוא מבוצע טוב, הוא משפר ומייעל את מערך המידע וניהול הנתונים בעסק ומאפשר למנהלים לבצע קבלת החלטות מושכלת, כזו שתשרת את הארגון נאמנה. ביצוע של תהליך זה כולל איתור של נתונים שגויים, העברה של נתונים בין מערכות שונות, ניתוח של נתונים לא מובנים וכדומה.

מאגר מידע עסקי המכיל נתונים רבים עלול להיפגע מכמה טעמים. למשל טעויות אנוש – הזנה של נתונים שגויים שמקורם בעובדים. למשל: הזנת העיר ‘ירושליים’ במקום ‘ירושלים’, טעויות הקלדה וכדומה. נתונים סותרים כאלו, או כפילות נתונים, עלולים להופיע אם העובדים לא מתואמים ביניהם, או אם הם מסתמכים על מקורות מידע נבדלים ולא קשורים. טיוב מידע מגיע על מנת להבטיח שהנתונים שבמאגר המידע שלכם יהיו מדויקים, עדכניים, רלוונטיים ואחידים.

מגמות בתחום

טיוב נתונים בשנים האחרונות כולל כמה מגמות מרכזיות. הנה כמה מהן:

  • היקפי מידע גדולים יותר בהשוואה לעבר.
  • מיקום המידע – בעידן הענן, יש יותר מידע שמאוחסן בהמון מקומות.
  • נתונים בלתי מובנים ובפורמטים רבים.
  • טיפול במידע אונליין מצד גורמים רבים
  • סיכוני אבטחה רבים יותר למידע

הצורך במודעות לנושא בארגונים

חברות גדולות נוטות להבין בשנים האחרונות כי אין תחליף לטיוב נתונים איכותי ולכן הן מקצות לכך משאבים ניכרים. עם זאת, קיימים גופים שעדיין לא מבינים את הנחיצות של טיוב מידע עבורם ו’סובלים’ ממאגר מידע עסקי באיכות ירודה עם שגיאות רבות, ללא תקנון. אין ספק כי נתונים מדויקים, מתוקננים ואיכותיים יתרמו להצלחתו של כל ארגון. לכן, חשוב מאוד להשקיע בתחום כבר כעת!

נגישות