כל כמה זמן כדאי לבצע טיוב נתונים?

בשנים האחרונות, הפך טיוב נתונים לאחד הדברים החשובים ביותר עבור החברות השונות במשק. בעזרתו, ניתן להגיע ישירות ללקוח, בדרכים שונות.

טיוב נתונים הוא למעשה שם כולל לפעולות שמטרתן לשפר את איכות הנתונים הנמצאים במאגר המידע של אותה חברה.

מומלץ כמובן לבצע טיוב נתונים לפחות אחת לשנה

לפני שנמשיך, קצת על מאגר נתונים. לכל חברה גדולה במשק ראוי שיהיה מאגר נתונים איכותי וגדול. מאגר זה למעשה מאגד את כל הנתונים על לקוחות החברה – גיל, העדפות, רצונות וכמובן מידע כמו טלפונים וכתובות. בעזרת מידע זה, החברות יכולות להגיע עד ללקוחות ולהציע להם מבצעים שמתאימים בדיוק עבורם.

אלא שמאגר שכזה מצריך עבודה רבה ותחזוקה. לא חכמה לבנות מאגר לקוחות וזהו. הרי לקוחות משנים את פרטיהם; חלק עוברים דירה, חלק משנים את מספר הטלפון וחלק פשוט משנים את העדפותיהם במרוצת השנים.

לכן, חברות רבות מבצעות טיוב נתונים, על ידי חברה חיצונית או על ידי אנשי החברה. אלו מתקשרים ללקוחות אשר נמצאים במאגר המידע ומאמתים את פרטיהם (בודקים למעשה אם משהו השתנה בפרטים שלהם).

אחת לשנה או כל רבעון?

במצב אידיאלי, טיוב נתונים היה מתבצע אחת לכמה ימים, אך זה לא באמת ריאלי. אז אחת לכמה זמן כדאי לבצע טיוב נתונים?

ראשית, זה כמובן תלוי בחברה ובתקציבה. מומלץ כמובן לבצע טיוב נתונים לפחות אחת לשנה, אך עדיף לבצע זאת לעתים קרובות יותר, כמו למשל מדי רבעון. כמובן שלא מדובר על שחור על גבי לבן, וכשזה מגיע לטיוב נתונים צריכים להיות דינמיים. לדוגמה, אם בעלי החברה שמים לב שנתונים רבים חסרים או שגויים, זה אומר שהגיע הזמן לבצע טיוב נתונים.

היתרונות של מאגר מידע איכותי

מאגר מידע איכותי שווה כסף, ומאפשר לעסק להתנהל בצורה תקינה ולהשתפר כל הזמן. נכון, קשה מאוד להגיע למצב שבו מאגר המידע מושלם, אך זו צריכה להיות אחת המטרות של כל חברה שמכבדת את עצמה בשוק הישראלי.

נגישות