תרבות ארגונית של טיוב נתונים תועיל לארגון שלכם

טיוב נתונים - הטמיעו תרבות זו בארגון!

טיוב נתונים - הטמיעו תרבות זו בארגון!

סיגל ורוני הם נציגי מכירות המצרפים לקוחות חדשים לארגון שבו הם עובדים. בכל יום הם אמונים על הזנת הנתונים של כ-25 לקוחות חדשים אותם הם מגייסים לארגון,

באמצעות מערכת ה-CRM שעמה הם עובדים, ועד כה בעבודתם בארגון, כל אחד מהם הזין כ-800 לקוחות חדשים למערכת. בין הפרטים שאותם נדרשים העובדים בארגון למלא: שם פרטי, שם משפחה, תאריך לידה, כתובת מגורים, כתובת דוא”ל, מספר טלפון, מספר טלפון נייד ועוד מספר שאלות שהם נדרשים לשאול את הלקוחות החדשים.

טיוב נתונים - הטמיעו תרבות זו בארגון!

טיוב נתונים – הטמיעו תרבות זו בארגון!

סיגל מקפידה שכל לקוח חדש ישיב לה על כל השאלות שהוא נשאל, כמו גם על הזנת הנתונים בצורה טובה אל המערכת, גם במחיר של עוד דקה או שתיים כדי לוודא שהנתונים הוזנו כמו שצריך. רוני לעומת זאת, נחשב ל’ותרן’ יותר. הוא לא שואל את כל השאלות שהוא נדרש לשאול את הלקוחות ולפעמים אף מבלבל בין שדה השם הפרטי לשם המשפחה. לכן, לקוחות שהוזנו על ידו בדרך כלל מעט קשה יותר למצוא בחיפוש מהיר.

הדוגמא שהוזכרה כאן היא דוגמא קלאסית של תרבות ארגונית לקויה בכל הנוגע לתחום טיוב נתונים והדאגה לחשיבותם. לו הייתה מוקדשת רק מעט יותר מחשבה באופן הזנת הנתונים על ידי רוני, סביר מאוד להניח כי 800 הלקוחות שהזין למערכת, היו מוזנים כמו שצריך. במצב הקיים, כאשר חלק מהלקוחות רשומים כראוי במערכת וחלק לא, כאשר מעוניינים לבצע טיוב מידע על מנת לפתח את אפיקי השיווק, היעדר התקנון יקשה על כך.

מאגר מידע עסקי טוב, כידוע, הוא מאגר מידע המכיל נתונים על אודות עסקאות, היסטוריה, מסמכים ונתונים על אודות כל לקוח, כאשר כל המידע מסודר ומתוקנן. לכן, השלב הראשון בביצוע טיוב נתונים במקרים שבהם מאגר המידע העסקי איננו מסודר, הוא תקנון הנתונים, על מנת שיהיה בסיס טוב לגזור ממנו נתונים ומסקנות שיכולות להביא לרווחים משמעותיים עבור הארגון.

לסיכום

המידע העובר בארגון שלכם שווה המון כסף, כפי שהעוסקים בתחום טיוב נתונים יוכלו לספר לכם. כדי להפיק ממנו תובנות איכותיות שישמשו אתכם ותוכלו להרוויח מהן, איסוף המידע איננו מספיק – נדרשת מחשבה רבה באיסוף המידע האיכותי ביותר, בביצוע טיוב מידע למאגר הקיים ובאופן כללי תרבות ארגונית שתקבע אמות מידה נכונות להזנת המידע ולניהולו.

באופן כללי, ההמלצה היא לערוך הדרכות בתחום זה לעובדים האמונים על הזנת מידע וניהולו. ייתכן כי כרגע תחום זה נראה שולי למנהלי ארגונים, אבל בטווח הרחוק (ולעתים גם בטווח הקרוב) מדובר בתחום חשוב מאין כמותו, ששווה לכם הרבה כסף.

נגישות