החשיבות של כריית מידע מתוך מאגרי מידע לעסקים

לאחר הקמתו של מאגר המידע, יש לתחזקו באופן שוטף, הרי נתונים משתנים מעת לעת

כל בעל עסק יודע זאת: עסק מצליח הוא עסק עם מעגל לקוחות רחב. אלא שכדי להגיע למצב שבו יש לחברה מעגל לקוחות רחב, צריך לשים דגש על שני דברים עיקריים: גיוס לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים.

לאחר הקמתו של מאגר המידע, יש לתחזקו באופן שוטף, הרי נתונים משתנים מעת לעת

כל אלו מתרכזים במאגר המידע העסקי של החברה – מאגר מידע המרכז את נתוני הלקוחות, שאמור לשמש את החברה לצרכים שונים לאורך השנים. במאגר המידע העסקי קיימים למעשה כל הנתונים על לקוחות החברה, ובעזרתם ניתן לשווק מוצרים ספציפיים ללקוחות השונים.

לדוגמה, חברת כלי רכב, שרוצה לשווק ללקוחות שלה מכונית מיני חדשה. בעזרת מאגר הנתונים שיצרה החברה לאורך השנים, תוכל לבדוק מי מלקוחות החברה מעדיף מכוניות קטנות ואילו לקוחות מעדיפים מכוניות גדולות יותר.

על ידי כך ניתן יהיה להגיע אך ורק ללקוחות הרצויים, שמתאימים בדיוק למוצר הספציפי המדובר (במקרה הזה מכונית מיני).

איך בונים מאגר מידע עסקי?

זכרו: כשזה נוגע למאגר מידע עסקי, אף פעם לא מאוחר מדי. גם אם לא יצרתם לעצמכם מאגר עד עתה, כדאי שתעשו זאת כעת. ניתן לעשות זאת בתוך החברה – על ידי תשאול של הלקוחות (פרטים אישיים וכו’) או בעזרתה של חברה חיצונית, שתעזור לכם להקים מאגר מידע עסקי.

לאחר הקמתו של מאגר המידע, יש לתחזקו באופן שוטף, הרי נתונים משתנים מעת לעת (לדוגמה – לקוח שעבר דירה או שינה מספר טלפון) ולא תרצו שהנתונים שיהיו בידכם יהיו שגויים.

כריית מידע מתוך מאגרי מידע

אחת לכמה זמן כדי לבצע כריית מידע במאגר המידע – כך ניתן לקבל תמונה כוללת יותר על העסק. לדוגמה – חברה שמבצעת כריית מידע ממאגרי מידע, ומגלה שלמעלה מ-70 אחוז מהלקוחות שלה בשעות הערב הינם גברים. בעקבות זאת, ניתן להתאים את המוצרים ללקוחות הספציפיים המגיעים בשעות הערב, ובכך למנף את העסק.

כמו כן, בעזרת כריית מידע מתוך מאגרי המידע ניתן לדעת מהן העדפותיהם של הלקוחות שלנו – אילו מבצעים הם מעדיפים בדרך כלל, המוצרים החביבים עליהם ועוד.

נגישות