העולם שייך לצעירים? לא כשזה נוגע לטיוב נתונים

יותר ויותר בעלי עסקים בשנים האחרונות החלו להשתמש בטיוב נתונים, כדי לבצע פילוח אוכלוסייה ממוקד, ועל ידי כך להכיר טוב יותר את לקוחות החברה. אלא שלא כל החברות משתמשות בטיוב נתונים – אלא בעיקר חברות שלהן לקוחות צעירים יותר.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שטיוב נתונים נתפס לעתים כהליך חדשני, ובעלי עסקים שלקוחותיהם נמנים על בני הגיל השלישי לעתים מעדיפים להימנע מכך. אלא שטעות בידם. בעזרת טיוב נתונים ניתן להגיע גם לאוכלוסייה המבוגרת יותר, ולא רק לאוכלוסייה צעירה.

data-2248217_640

עבור אלו שלא יודעים, טיוב נתונים או טיוב מידע, מאפשר למערכת לשמור על מאגר נתונים מסודר ואחיד, שאמור לשמש את החברה למטרות שונות.

בטיוב נתונים ישנה חשיבות רבה לשמור על סדר ואחידות. לדוגמה, יש להקפיד על כתיבה אחידה, של עיר למשל, כדי להימנע מכפילויות (לדוגמה גבעתיים עם י’ אחת או שתיים).

אם ניקח לדוגמה בעלים של דיור מוגן, המעוניין לשווק את המקום לבני הגיל השלישי. על ידי פילוח אוכלוסייה ממוקד, ניתן יהיה למצוא לקוחות המתאימים לדיור המוגן, על פי מיקום גאוגרפי, שכבת גיל, מגדר ועוד.

לאחר התהליך, לבעל העסק יהיה מאגר מידע רחב, עם מידע רב על לקוחות פוטנציאלים. לאחר מכן יהיה עליו להחליט איך לבצע את הפנייה – שליחת חומר פרסומי בדרכים שונות (לתיבת הדואר, למשל) או לבצע פנייה יזומה ללקוח.

יש לציין, שאת הליך טיוב נתונים, ולאחר מכן את כריית הנתונים ממאגר המידע, לא כל אחד יכול לבצע, וכמו בתחומים רבים, רצוי להשאיר פעולה זאת למומחים. ישנן לא מעט חברות העוסקות בתחום זה בשוק הישראלי, אחת מהן היא מידע בע”מ – אחת החברות המובילות בשוק בתחום זה כיום.

נגישות