הקשר בין טיוב נתונים איכותי לשימור לקוחות החברה

כריית מידע (תמונה: Stuart Miles)

כדי לנהל עסק מצליח, על כל בעל עסק להקפיד על לא מעט דברים, ביניהם כמובן, נושא הלקוחות. ככל שיש יותר לקוחות לעסק, כך העסק גדול יותר ומצליח יותר. אך לא פשוט להגיע למצב שכזה, ויש להקפיד על שני דברים עיקריים: שימור לקוחות וגיוס לקוחות חדשים.

כריית מידע (תמונה: Stuart Miles)

ישנן כמה דרכים לשמר לקוחות. במאמר זה נעסוק באחת מהן – על ידי שימוש בטיוב נתונים. מדובר על הליך, אשר במסגרתו עסקים או ארגונים משפרים את איכות הנתונים שלהם, אשר נמצאים במאגרי המידע השונים ובבסיס הנתונים. טיוב נתונים, הידוע גם בתור טיוב מידע, מאפשר לא רק לשמור על מאגר נתונים, אלא להקפיד על דיוק, שכן אלו משתנים כל הזמן.

אז איך טיוב נתונים יכול להשפיע על הלקוחות הקיימים בעסק שלנו? בעזרת המסקנות המופקות מהנתונים הנמצאים במאגר המידע, ניתן לדעת מהו אחוז הנטישה בקרב הלקוחות שלנו. יותר מכך; טיוב נתונים איכותי ומאגרי מידע עסקיים ברמה גבוהה, עשויים להשפיע לחיוב על הלקוחות הנמצאים בעסק שלנו, ולגרום להם להישאר איתנו, וזו אחת הסיבות העיקריות שאיכות טיוב הנתונים חשובה מאין כמותה.

לדוגמה, אדם צעיר, שמקבל טלפון מהבנק שלו, אשר מציע לו מסלול מיוחד לתלמידי בית ספר, על אף שהוא סיים את לימודי התיכון כבר לפני מספר שנים. הדבר עלול לגרום לכך שאותו לקוח יעזוב, שכן הוא עלול להסיק שהבנק לא ערך מחקר מידע מקיף מספיק אודותיו.

איך דואגים לעדכון מאגר הלקוחות?

כדי ליצור מאגר נתונים איכותי וגדול, על המחקר הקשור לטיוב הנתונים בחברה שלכם להיות אקטיבי; זאת אומרת, פנייה ישירה ללקוחות, באמצעות הטלפון, הדואר האלקטרוני או הרשתות החברתיות, כדי לוודא שהמידע אודותיהם אכן עדכני. כך, תרוויחו פעמיים; ראשית המידע שבידכם יהיה מעודכן ככל האפשר ושנית, הלקוחות שלכם בוודאי יהיו מרוצים מכך שאתם דואגים שמאגר המידע יהיה מעודכן תמיד.

 

נגישות