חמישה דברים שטיוב נתונים יכול לתרום לעסק שלך

טיוב מידע

העולם של ימינו מתבסס כמעט לחלוטין על מידע. האדם הממוצע מוצף מדי יום בנתונים רבים אותם עליו לעבד, לארגן ולנהל, כדי שיוכל לנצל את המידע הרב לטובתו ולפעול ביעילות. לא כל שכן בעלי עסקים, שהצלחתם תלויה בניהול מאגרי מידע רבים ומשתנים. טיוב נתונים הוא תהליך שמטרתו לעדכן את מאגר המידע העסקי, לסנן מידע שגוי וישן ולהוסיף נתונים חדשים, כדי לאפשר לבעל העסק להחליט את החלטותיו על סמך הנתונים המדויקים ביותר.

מי צריך את זה?

טיוב מידעכל ארגון עסקי מנהל מאגרי מידע, והחשוב והמאתגר בהם הוא מאגר הלקוחות של העסק. מאגר זה עשוי להשתנות מיום ליום, בשל התווספות לקוחות חדשים, שינויים בצרכיהם של הלקוחות הקיימים, שינויים במוצר, גדילת העסק, התפתחות השוק ועוד. לכן כל עסק, מהקטן עד הגדול ביותר, עשוי להרוויח מהתהליך.

כיצד טיוב נתונים תורם לעסק?

  1. חיסכון – מאגר נתונים מעודכן מוביל לחיסכון כלכלי משמעותי. התהליך מסנן לקוחות שאינם רלוונטיים ופרטים שגויים, כגון מספרי טלפון לא עדכניים או כפל פרטים, ובכך מוביל לחיסכון בעלויות ההתקשרות ללקוחות שנתוניהם אינם עדכניים במערכת.
  2. יעילות – כפי שמאגר נתונים מעודכן מוביל לחיסכון כלכלי, כך הוא חוסך לעובדי העסק זמן במרדף אחר לקוחות שפרטיהם אינם עדכניים. כך מתאפשר להם לפנות את זמנם ואת מרצם לטיפול בלקוחות הקיימים, למענה מהיר ולטיפול מספק יותר.
  3. שימור לקוחות – כאשר מאגר הלקוחות מעודכן, קל לבעל העסק ליצור קשר הדוק עם לקוחותיו הקיימים. הוא יכול לתת מענה ישיר ומהיר לצרכיהם, מה שמונע אובדן קשר ויוצר נכונות מצד הלקוחות להישאר נאמנים לעסק. מערכת יחסים שכזו בין העסק לבין הלקוח מקלה מאוד על משימת שימור בסיס הלקוחות הקיים.
  4. איתור לקוחות חדשים – כאשר מאגר המידע העסקי מעודכן, יכול בעל העסק להתפנות מתחזוקת מאגר מידע גדול, מסורבל ויקר, ולהקדיש את הזמן ואת התקציב שהתפנה לטובת איתור לקוחות חדשים.
  5. עדכון המוצר ושיפורו – עדכון מאגר הנתונים מקל על בעל העסק להבין את צרכי לקוחותיו, לחזות מראש התפתחויות ושינויים בטעמם ולפתח את המוצר בהתאם. כך מבטיח בעל העסק שמוצריו יישארו רלוונטיים גם בשווקים המשתנים והתחרותיים ביותר.
נגישות