טיוב מידע: מה, איך ולמה?

טיוב מידע

עסקים ברחבי העולם הולכים ומשתמשים יותר בשירותי טיוב נתונים. הפחד מנתונים יבשים ומספרים מרתיעה את רוב בעלי העסקים מלבצע טיוב נתונים, אך אם ידעו מה הם מפסידים כשהם לוקחים את ההחלטה הזאת, יכול להיות שמידת הרתיעה הייתה יורדת.

טיוב מידע: מה, איך ולמה?טיוב מידע

בין אם תרצה או לא, סביר להניח שרוב מה שאתה חושב על מידע הוא שגוי. למרות המאמצים הרבים שאנחנו משקיעים, טעויות בד”כ מוצאות את דרכן לתוך מערכות המידע שלנו והתוצאה – מידע באיכות נמוכה המהווה מצע פורה לטעויות.

מה זה מידע איכותי?

מידע איכותי הוא מידע מדויק, אמין ושלם. כבעל חברה, עליך לשאול את השאלות הבאות: האם המידע איכותי מספיק כדי לתמוך במטרות העסק? האם ישנן בעיות באיכות המידע שגורמות לאי עמידה במטרות העסק?

האם בכל ארגון יש בעיה של איכות המידע?

התשובה הקצרה היא “כן”; מחקר שנעשה ע”י גרטנר קבע כי “יותר מ-25% מהמידע בחברות שנמצאות ברשימת ‘Fortune 100‘ מכילת בעיות באיכות המידע שלהן”.

טיוב נתונים - הטמיעו תרבות זו בארגון!

טיוב נתונים – הטמיעו תרבות זו בארגון!

בעיות באיכות המידע נפוצות במיוחד בגלל הדרכים הרבות בהן כורים מידע היום (שירותי מיקום, פרטי אשראי, העברות כספים, דו”חות ועוד).

אז מה? מה זה משנה?

מידע באיכות ירודה יגבה מחיר משמעותי ומתמשך.

דו”ח של “Data Warehouse Institute” קבע כי “בעיות באיכות מידע גורמות להפסדים של 600 מיליארד דולר לעסקים בכל שנה”. בנוסף לכך, קבע המכון כי מידע באיכות נמוכה גורם לכשלים ועיכובים בפרויקטי IT חשובים. מעבר לכך, “חוסר אמון” במאגר הנתונים מוביל  לירידה בבינה העסקית אצל לקוחות”. לבסוף, נכתב בדו”ח, כי למידע לא איכותי יש השלכות לא טובות מבחינת חוק ורגולציה.

נגישות