לאילו חברות במשק מומלץ לעשות שימוש בטיוב נתונים?

מידע בע"מ

טיוב נתונים הוא שם כולל להליך השיפור של איכות הנתונים המרכיבים את בסיס הנתונים של עסק או ארגון מסוימים. באמצעות הפעולה הזו ניתן להשלים נתונים שאינם מדויקים או שחסרים, מה שמציע לא מעט יתרונות: שיפור ההתנהלות של העסק, מניעת אי הבנות, הידוק הקשר עם הלקוחות ועוד. שאלה שעולה תמיד היא לאילו עסקים מומלץ לבצע תדיר את טיוב המידע. התשובה, כפי שתראו מיד, היא שכמעט לכולם.

הגודל לא ממש קובע

טיוב נתוניםטיוב מידע עשוי להידרש על ידי כל עסק באשר הוא, בלי קשר לגודלו או לתחום הפעילות שלו. דפוסי הטיוב, עם זאת, עשויים להשתנות בין העסקים השונים. במקרה של עסק גדול, הטיוב הופך להכרחי על רקע הסבירות הגבוהה שמידע מסוים הנמצא במאגרים הרחבים מאד של העסק יהיה בעל פגם כלשהו. מדובר כאן בהררי מידע שצריך לטפל בהם, אך זה תמיד משתלם: בכוחו של הטיוב להביא לכך שהמידע עליו יתבסס העסק – וכאמור, יש מידע רב במקרה של עסקים גדולים – יהיה רלוונטי, מדויק ועדכני.

גם במקרה של עסקים קטנים, טיוב נתונים הופך להכרחי. בעסקים אלה, בהם כוח האדם מצומצם, קשה להפקיד אנשי מקצוע שיבצעו כל פעולה בעסק. לכן, יש דברים שמתבצעים על ידי אנשים שאינם מוכשרים לכך בכל מאת האחוזים, כשהעובדה שהעובדים ושהמנהלים מתעסקים במספר דברים במקביל עלולה להגדיל את הסיכוי לטעויות. מומלץ לבצע את טיוב הנתונים אחת לחצי שנה לפחות, אם כי יש עסקים שבוחרים – ובצדק גמור מבחינתם – לעשות זאת בתדירות גדולה יותר.

שינויים בעסק

התרחיש בו מאגר מידע עסקי משתנה, מתרחב או מצטמצם עם השנים הוא הגיוני בהחלט, על רקע התמורות השונות שעובר עסק נתון לאורך זמן. כל שינוי כזה עלול להביא לשינויים במערכת הנתונים והמידע של העסק, ולצורך לבצע טיוב נתונים. הדוגמא המובהקת היא עסק שעובר להשתמש במערכות מידע חדישות ומתקדמות יותר (פועל יוצא של העידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים). השינוי הזה הוא הזדמנות מצוינת לעשות בדק בית, לעבור על נתונים ולהשלים את מה שחסר. ייתכן שבמערכת הנתונים החדשה יהיה צורך במידע אחר שלא היה קיים בקודמת, מה שמהווה “תירוץ” מצוין לבצע את הטיוב מ-א’ ועד ת’.

 

נגישות