מהו טיוב נתונים ואיך זה משפיע על מאגר הנתונים השיווקי של העסק?

טיוב נתונים

לכל בעל עסק קיים מאגר מידע עסקי, בתוכו נשמרים על פרטי הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של הארגון. תהליך של טיוב נתונים הינו תהליך המתבצע בתוך מאגר הנתונים של החברה, אשר מאגד במקום אחד את כל המידע העדכני של כלל מידע בע"מהלקוחות כדי לסייע לבעל העסק לבנות תכנית שיווקית מוצלחת.

תהליך טיוב הנתונים כולל מספר שלבים חשובים, אותם כל בעל עסק צריך להכיר על מנת לבצע את התהליך בצורה מיטבית –

  1. אימות מידע – חיפוש ואיתור מידע שנמצא ברשות בית העסק ואינו תואם או לנתונים האמיתיים של הלקוחות, וכן איתור מידע חלקי על הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של בית העסק.
  2. מניעת כפילויות – סריקה אחר מידע כפול שנמצא במאגר הנתונים ומחיקת כפילויות מתוך המאגר.
  3. טיוב ואימות כתובות דוא”ל – השלמת כל כתובות הדוא”ל של הלקוחות והגדלת תדירות שליחת המיילים. לאחר מכן חשוב לאמת את כל הכתובות עם הלקוחות, דבר זה יגביר את תדירות משלוח דוא”ל לכתובות המייל המתורגטות ויעזור לשמירה על קשר עם לקוחות קיימים ופטנציאליים.
  4. ניקוי מידע – בתהליך של טיוב נתונים חשוב מאוד להסיר את כל הנתונים הלא רלוונטיים ולהשלים את הנתונים החסרים בתוך המאגר על מנת לייצר מאגר יעיל ואחיד לכלל הלקוחות של בית העסק.
  5. טיוב מספרי טלפון – איחוד כל מספרי הטלפון והשלמת נתונים חסרים, למשל: מספרי קידומת לפי מיקום.

טיוב נתונים ותהליך ניקוי מאגר הנתונים מקדם את העסק מבחינה שיווקית ויוצר מאגר אחיד ויעיל, התורם בין היתר: השלמת המידע הקיים בידי בעל העסק ויצירת מאגר מידע אחיד, אופן ותדירות שליחת מיילים ללקוחות ושמירה על קשר עמם, מניעת טעויות וחוסר אחידות בנתונים, שמירה על פרטיקות שיווק איכותיות, שמירה על כל המידע של הלקוחות בהתאם לחוק.

נגישות