טיוב נתונים בעידן הרשתות החברתיות

twitter-292994_640 (1)עידן הרשתות החברתיות שינה את פני המשחק בכל הקשור לתקשורת בין אישית, ובפרט ביחסים בין עסקים ללקוחות שלהם. מעל 4 מיליון משתמשים ישראלים נמצאים היום בפייסבוק באופן יום יומי, ויותר מ-30% מהישראלים גולשים ברשת כ-5 שעות ביום. ברשתות החברתיות כל אדם משתף פוסטים, עושה לייק לבית העסק האהוב עליו ומפיץ את דעותיו והעדפותיו לכל עבר. כשחושבים על טיוב נתונים, האסוציאציה הראשונה שצריכה לעלות במוחו של בעל העסק הם הרשתות החברתיות. 

המידע שניתן לדלות מהרשתות החברתיות הוא עצום, ובעל עסק או ארגון שידע לעשות שימוש מושכל ברשתות החברתיות יקדם את העסק ויגדיל את מאגר הלקוחות שלו פי כמה וכמה.

מה אפשר לדעת על הלקוחות שלך מהרשתות החברתיות?

רבות דובר על הצלבה ואימות פרטי הלקוח, כחלק מתהליך של אימות נתונים איכותי. משתמשי הרשתות החברתיות ממלאים את פרטיהם כחלק מתהליך ההרשמה, ומסמנים את העדפותיהם ואת תחומי העניין שלהם – דבר שיכול להועיל רבות לארגון. עם זאת, חשוב להבין שלמרות הפופולריות של הרשתות החברתיות, המידע שניתן להיחשף אליו הוא מוגבל וכדאי לא להסתמך רק עליהן, שכן ישנם לקוחות פוטנציאליים רבים שאינם נמצאים ברשתות החברתיות ומתפספסים.

כאמור, הפרטים שניתן להשיג על כל משתמש ברשתות החברתיות ולעשות בהן שימוש לטובת שמירה על קשר עם הלקוחות הם:

  • תחומי עניין – תחביבים, מותגים אהובים, פעילויות אהובות ואף סגנון חיים. כל אלה באים לידי ביטוי באמצעות הרשתות החברתיות, והפייסבוק בפרט.
  • גיל ויום הולדת – במקרים רבים ניתן לדעת את גילו המדויק של המשתמש, ואת תאריך הלידה שלו – פרמטר חשוב מאוד בטיוב נתונים.
  • מקום מגורים – המשתמשים ממלאים את מקום מגוריהם כחלק מתהליך ההרשמה, וכך ניתן לפלח את קהל היעד ואת הלקוחות הקיימים לאזורים מסוימים.

כיום ניתן להפעיל אלגוריתמים מסוימים במטרה לדלות מידע על לקוחות פוטנציאליים או קיימים, לאמת ולהצליב אותם עם הפרטים הקיימים, וכך להעשיר את מאגר המידע העסקי ולבצע טיוב נתונים איכותי ועשיר. תהליך זה יאפשר לבית העסק ליצור קשר עם הגולשים, לבחון את הפוטנציאל העסקי הטמון בהם ולשמור איתם על תקשורת בין אישית.

 

נגישות