ערך לקוח

בעבר, ניתוח המידע העסקי או מחקר מידע, התייחס אל הלקוחות באותו האופן ובחן בעיקר שאלה עיקרית: אם מדובר בלקוח פוטנציאלי המבצע עסקה או לא. כיום, העולם השתנה וניתוח המידע עבור העסקים בוחן את הרגלי הצריכה של הלקוחות ואת העדפותיהם. כמו כן, ניתוח המידע עבור הלקוח כיום עוסק בערך הלקוח, אשר מבחין בין לקוח שקונה מספר פעמים גדול ומבלי להתווכח (הלקוח האידאלי) לבין לקוח שמבצע עסקה פעם אחת לאחר משא ומתן, או לא מבצע עסקה כלל.

אפשר לדעת מה ערך הלקוח הפונציאלי עבורכם?

נתונים אלו חשובים מאוד עבור העסק מפני שלקוח שרוכש מוצרים מבלי להתווכח ולקוח אשר סומך על החברה, אוהב את מוצריה ורוכש אותם, הוא לקוח שונה מאשר מי שכמעט לא מבצע רכישות ואם מבצע אותן, הדבר קורה לאחר משא ומתן מורכב. כאשר יודעים לבצע הבחנה בין סוגי הלקוחות ולדרג אותם על פי ערכם, ניתן לתעדף לקוחות ולארגן את כל היחס אליהם בצורה אחרת.
ערך לקוח הוא פרמטר שחברתנו מנתח ומספק, המסייע לארגונים ולעסקים בבואם לבחון היכן למקד את מאמצי השיווק שלהם, כיצד להקצות משאבים ללקוחות בעלי ערך גבוה, כאלו שלעסק משתלם מאוד לטפח אותם. באותו אופן יוכל העסק לזהות לקוחות בעייתיים ולהשקיע פחות אנרגיה ומשאבים לטובתם.

מאמרים נבחרים בנושא ערך לקוח :

18 ביוני 2017

יחס אישי, ערך מוסף ושירות ללא פשרות: כך תשמרו על הלקוחות שלכם

רבים הם בעלי עסקים הסבורים כי הדבר החשוב ביותר עבור […]
23 באוגוסט 2015
שימור לקוחות נכון (stockimages)

5 עצות שימושיות שיעזרו לכם לשמר לקוחות קיימים

כל ארגון יודע ששימור לקוחות הוא נושא חשוב ביותר. אמנם גיוס הלקוחות החדשים הוא נושא חשוב בפני עצמו וראוי שכל ארגון יעסוק בו, אך עלות גיוס כל לקוח חדש הנה גבוהה באופן ניכר בהשוואה לשימור לקוח קיים. כאשר יש לארגון מסוים מידע על הלקוחות הקיימים שלו, עליו לבצע הכל כדי לשמר אותם.
15 ביוני 2015
ארגון המידע חשוב מאוד לכל ארגון!

ארגון מידע נכון והקשר שלו לפוטנציאל עסקי לחברה

עמוק בתוך המאה ה-21, לכל בדל מידע ישנו ערך, ובמיוחד אם מדובר בתחום העסקי: מדובר הן בפרטי אינפורמציה על לקוחות ארגון מסוים והן בנתונים על פעילות של חברה לאורך שנים. קיימת השפעה ישירה בין יכולתם של מנהלים לנתח פעילויות שנעשו בעבר ותכנון ההתנהלות העתידית בארגון - לבין היכולת לאסוף מידע ולשמר אותו.