מה עלול לקרות כשלא משקיעים מספיק בטיוב נתונים?

מאגר מידע עסקי

כיום, ישנם לא מעט מקרים שבהם ארגונים או חברות מבוססות בעלי ניסיון רב ומומחיות בתחומם, משקיעים פחות בטיוב נתונים של לקוחות. אותם ארגונים נוטים להשקיע במערכות ובכלים ובמערכות מידע ספציפיות ולא במידע עצמו. מגמה מתמשכת זו עלולה לגרום לנזק ולהפסדים לחברות ולארגונים רבים במשק. מה עלול לקרות כשלא משקיעים מספיק טוב בטיוב נתונים?

השלכות אלה באות ליד ביטוי במספר מצבים, הנה כמה דוגמאות:

טיוב נתונים לא מספק במאגרי מידע – כאשר אין לנו מידע מספק או מדויק על הלקוחות שלנו, הדבר עלול להביא להפסד תפעולי לחברה‬ עקב דואר חוזר / כפול, מצב שבו חסרים נתונים ‫לגבי אדם מסוים, ואף עקב שינויי כתובת תדירים. מקובל לומר כיום כי דואר חוזר בשיעור של פחות משלושה אחוזים הוא מצב נורמלי לארגון, אם כי גם את הנתון הזה אפשרי לשפר ובכך להביא לחיסכון בעלות הכספית, בתנאי שמשקיעים בטיוב נתונים נכון של הלקוחות במאגרי המידע העסקיים.

מאגר מידע עסקיהפסד שיווקי ‬‫לחברה – הפסד זה מתקבל בעקבות חוסר טיוב נתונים או מידע בסיסי על הלקוח שלנו, לדוגמא: מספר הסלולרי שלו. אם מספר הטלפון לא נכון, אנו עלולים לבזבז כסף על שליחת הודעות למספרי טלפון שגויים. טיוב נתונים יעניק לנו מידע על זהות הלקוח, על המשפחה והסביבה העסקית שבה הוא נמצא ועוד. בדרך זו אפשרי להביא לחיסכון בעלויות השיווק. כאשר בידינו מידע מדויק ככל האפשר על הלקוח, ניתן יהיה לשווק לו עוד מוצרים, לבצע שימור אפקטיבי ולהביא למיצוי הפעילות ממנו.

הפסד רגולטרי‬ – כאן הכוונה היא לגופים הפועלים במיוחד בשוק ההון, בעקבות התקנות בתחום זה. כאשר לא קיים קשר עם הלקוחות (או העמיתים), נוצר מצב שבו אותם גופים פיננסיים מבצעים גביית עמלות גבוהות לאורך זמן, מעמיתים שהקשר איתם כבר נותק. באופן זה, עלולים הגופים לפגוע בזכויות העמיתים.

השקעה בטיוב נתונים נכון ואיכותי חוסכת הוצאות מיותרות

חברות וארגונים שישכילו יותר להשקיע בטיוב נתונים נכון במאגרי המידע העסקיים שלהם, יתרמו לניהול השוטף, יחסכו זמן, כסף, כוח אדם ומשאבים נוספים הכרוכים בשיווק, בפרסום, בדיוור ישיר ללקוחות וכו’. כמו כן, כאשר מאגר מידע עסקי מנוהל היטב לאורך זמן, הדבר יתבטא בהידוק הקשרים בין החברות והארגונים ללקוחות, מה שמגביר את תחושת האמינות ההדדית ובטווח הארוך יביא להגדלת מספר הלקוחות.

נגישות