5 עצות שימושיות שיעזרו לכם לשמר לקוחות קיימים

שימור לקוחות נכון (stockimages)

שימור לקוחות נכון (stockimages)

כל ארגון יודע ששימור לקוחות הוא נושא חשוב ביותר. אמנם גיוס הלקוחות החדשים הוא נושא חשוב בפני עצמו וראוי שכל ארגון יעסוק בו, אך עלות גיוס כל לקוח חדש הנה גבוהה באופן ניכר בהשוואה לשימור לקוח קיים. כאשר יש לארגון מסוים מידע על הלקוחות הקיימים שלו, עליו לבצע הכל כדי לשמר אותם.

איך עושים את זה?

שימור לקוחות נכון (stockimages)

שימור לקוחות נכון (stockimages)

תנו מענה לדיסוננס הקוגניטיבי – המון לקוחות מרגישים ירידת מתח שמעלה ספק באשר לשאלה ‘האם נכון לקנות את המוצר?’. לאורך זמן, האדם לא יכול להיות בתחושת הספק הזו ולכן יחפש פתרונות אפשריים. זהו צומת דרכים מכריע ובו הלקוח עלול לעזוב את הארגון שלכם. קחו את ההזדמנות הזו בשתי ידיים, סייעו ללקוח לפתור את בעיית הדיסוננס הקוגניטיבי והפכו את חוויית הרכישה שלו לחיובית.

תנו ללקוחות שלכם ערך מוסף – מה הלקוח מקבל מהרכישה אצלכם שהוא לא מקבל אצל מישהו אחר? מצאו את הרכיב שייתן ללקוח ערך מוסף, בין אם מדובר במידע חשוב שיוענק לו ללא עלות, מוצרים נוספים וכו’.

ספקו שירות מעולה – נניח שאתם מוכרים מוצר מסוים, אותו יכולה גם חברה אחרת לספק ואפילו במחיר זהה לשלכם. בעולמנו הנוכחי שמאופיין בתחרות גדולה, הדבר שיעשה את ההבדל מבחינת הלקוח הוא השירות. כאשר השירות טוב, ללקוח לא תהיה מניעה להמשיך ולבצע עסקאות עם הארגון שלכם והדבר יגדיל את הסיכוי שלו להפוך ללקוח קבוע.

צרו מחויבות של הלקוח כלפיכם – לקוח מרגיש בטוח ונעים בארגון כאשר הוא מחויב לו ומחויבות זו היא הדדית. כמובן שהדבר לא מתרחש ברגע אחד, אלא לוקח זמן לאור רכישות שביצע הלקוח, חוויית הקנייה הטובה והניסיון שלו מולכם. אפשרי לבנות את מערכת היחסים הייחודית הזו במספר דרכים. למשל: דיוור ישיר, הפקת כנסים ללקוחות, השתתפות בהשקות וכיו”ב.

טפלו במשברים – כאשר לקוח עומד לנטוש או על פי הערכתכם, עלול לנטוש את הארגון, יש צורך לטפל בכך מראש. דאגו שבארגון שלכם תהיה מחלקה שתפקידה לשמר לקוחות וזו תיתן את המענה הדרוש בעת הצורך ותפעל מתוך אסטרטגיה שנקבעה מראש.

נגישות