מדוע חשוב לבצע טיוב נתונים למועדוני לקוחות?

הצורך בטיוב נתונים עבור בנקים

הצורך בטיוב נתונים עבור בנקים

מועדוני לקוחות הפכו לפופולריים לאור העובדה כי עלות הבאת לקוחות חדשים יקרה פי כמה וכמה מעלות שימור לקוחות קיימים. בענפים מסוימים עלות הבאה של לקוח שנטש בהשוואה להבאת לקוח חדש, יכולה להיות גם יקרה אף יותר. המשמעות היא שהשקעה בבסיס הלקוחות הקיימים הארגון היא נכונה ורווחית לאורך זמן, אך מה קורה כאשר לא נשמרת איכות הנתונים במאגר הנתונים של מועדוני הלקוחות?

כיצד להשקיע בטיוב נתונים למועדוני לקוחות?

  • השקעה בטיוב נתונים תבטיח כי איכות הנתונים הנאספים אודות לקוחות המועדון תהיה טובה ומדויקת.
  • לתקשר מול הלקוחות באופן אישי בהתאם לפעולות שלהם, אחריהן ניתן לעקוב – פרסונליזציה של תקשורת שיווקית. כך כל פעילות תותאם לכל לקוח באופן אישי.
  • צמצום כמות הפניות הלא רלוונטיות והצעת אך ורק פניות רלוונטיות ללקוחות.
  • מעבר לטופס ממוחשב הכולל אימות נתונים של הלקוחות, כדי להקל על תהליך איסוף הנתונים.

מדוע מועדוני לקוחות עלולים להיכשל?

לפי הסטטיסטיקות, מועדוני לקוחות שמנוהלים בצורה שאינה מספקת, נסגרים לכל המאוחר לאחר שנה – שנתיים של פעילות. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות:

  • איכות הנתונים הנאספת מהלקוח ברמה נמוכה מאוד.
  • שליחת הצעות ללקוחות לא רלוונטיים. במקרים כאלה צריך לזכור כי “תפסת מרובה לא תפסת” – אין טעם לשלוח תפוצה של הצעות ללקוחות לא רלוונטיים.
  • רוב העסקים אינם יודעים לנהל את מועדון הלקוחות שלהם באופן מקצועי.
  • הלקוח נדרש לבצע פעולות מכבידות כדי לצבור ניקוד בעבור נאמנותו למועדון.

בשוק תחרותי כמו בימים אלה, הביטוי “לקוח נאמן” לא קיים עוד. לקוחות יעברו ממועדון למועדון ע”פ ההצעות וההטבות שיקבלו, והתוצאה היא שהנאמנות למותג יורדת, לכן חשוב להשקיע בתהליך של טיוב נתונים שישמור על הלקוחות נאמנים לעסק שלכם.

נגישות