“מה זה טיוב נתונים”, או: שאלות ותשובות שיעזרו לארגון שלכם

גבעתיים. עם יו"ד אחת או שתיים?

גבעתיים. עם יו"ד אחת או שתיים?

טיוב נתונים הוא הליך ייעול של מערכות המידע בעסק שלכם. בעל עסק או חברה גדולה שמכבדים את עצמם ואת המותג שברשותם, עובדים עם מיטב מערכות המידע השונות העוזרות להם לייעל את מאגר הנתונים הרחב הקיים: בין אם זה מאגר לקוחותיהם, מוצרי החברה או העובדים. המון בתי עסק נאלצים לעבוד מחוץ למערכת (רישום ידני, טופסי נייר וכדומה) ולהעביר הכל אל המערכת, אבל איך נמנעים מטעויות? איך שומרים על המאגר היעיל והנוח ביותר?

בצורה הפשוטה ביותר, מה זה טיוב נתונים בכלל?

טיוב נתונים, או טיוב מידע בשמו השני, הנו דרכה של המערכת לשמור על מאגר הנתונים אחיד, מסודר וללא שגיאות אשר עלולות לייצר אי יעילות מצטברת במערכת. זהו שלב ראשון בהליך טיוב נתונים. שלב נוסף הוא כריית מידע מתוך מאגר המידע המתוקנן, אך בשלב הראשוני יש לדאוג למאגר נתונים אחיד שלפיו מתועדת כל הדאטה בארגון.

איך זה בא לידי ביטוי?

נניח שנתתם לאחד מהעובדים שלכם למלא את עיר המגורים כפי שהלקוח כתב בכתב ידו בטופס ההרשמה. כיצד העובד ירשום ‘גבעתיים’? עם י’ אחת, או עם שני י’? הנטייה הטבעית כמובן היא כפי שכתוב בטופס, במיוחד אחרי מילוי 200 טפסים ביום. טיוב מידע נועד למנוע מצב בו הקמתם שתי ערים בעלות אותו שם זהה, לדוגמה. המערכת מחליטה כי הכתיבה הנכונה הנה ‘גבעתיים’ ותתקן באופן אוטומטי את המילוי השגויה.

אז למה אני צריך שירותי טיוב נתונים?

גבעתיים. עם יו"ד אחת או שתיים?

גבעתיים. עם יו”ד אחת או שתיים?

שם שגוי של עיר, הנו טיוב מידע בסיסי, אך כיצד תוכלו לייעל קמפיין מיילים בן אלפי לקוחות? נגיד שתרצו לשלוח מבצע לחגים, בתחום המתאים לפלח נשי, בנות 30 ומעלה עם ילדים. לרוע מזלכם, איסוף הנתונים לא היה יעיל, ועל מנת ליצור מאגר של פלח שוק זה, תצטרכו לעבוד שעות נוספות בין המאגרים השונים שבניתם.

אנו סמוכים ובטוחים כי באמצעות טיוב מידע איכותי תוכלו בין היתר: לשלוח דוא”ל לכתובות מדויקות ונכונות עם סיכויי החזרה נמוכים מאוד, לשמור על קשר עם הלקוח ברשתות החברתיות, לבצע פילוח שוק ולהנפיק דו”חות באופן מיטבי, לתעד תאריכים, מסמכים ומהלכים באופן נוח ועוד. מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? פנו אל מידע בע”מ ואנו נשמח לבצע טיוב מידע גם בארגון שלכם!

נגישות