טיוב נתונים – איך הוא מסייע בשיווק מוצרים ושירותים?

טיוב מידע לצורכי שיווק

תמונה: nokhoog_buchachon

כבני אדם, כל אחד מאיתנו נתקל במסרים פרסומיים – בין אם בהאזנה לרדיו, בצפייה בטלוויזיה, באינטרנט – ובעצם, כמעט בכל מקום. ניתן לחלק באופן גס את הפרסום לשני סוגים, או שיטות פרסום. הראשונה היא פרסום שבו קהל היעד שלנו רחב מאוד וכמות עצומה של אנשים נחשפת אליו. השנייה היא פרסום ממוקד יותר – כזה הפונה אל קבוצה ספציפית הנגזרת על פי מאפיינים שונים ומפולחת בהתאם.

ניקח לדוגמא, פרויקט נדל”ן המוקם באזור מגורים מבוקש, ומחירו בהתאם. מטבע הדברים, נרצה לכוון את המסרים הפרסומיים שלנו אל קהל הנמצא בחתך סוציו-אקונומי גבוה, המתגורר באותו אזור שבו נבנה הפרויקט ונמצא בגיל המתאים לרכישת דירה (למשל: לא נרצה לפנות לבני 50-60 ומצד שני לא לבני 20-25, שסביר שאינם מתכננים לרכוש דירה בשנים הקרובות). בשיטה השנייה לה סיפקנו דוגמא, מספיק שמספר לקוחות מצומצם יבצע רכישה, כדי להצדיק את קיומו של הפרסום. כדי לעשות זאת כמו שצריך, יש צורך בשיטות טיוב מידע מתקדמות ואמינות.

איך טיוב מידע יעזור לנו לאתר את הקהל האידאלי?

טיוב מידע לצורכי שיווק

תמונה: nokhoog_buchachon

כאמור, קמפיינים מסוימים המפורסמים במדיה יקרים מאוד ופונים אל קהל יעד שאינו אחיד, כך שספק אם הם משיגים את המטרות במלואן. בנוסף, קשה מאוד למדוד את אפקטיביות הפרסום באופן זה. מאגר מידע עסקי טוב המגובה בטיוב נתונים איכותי, יכול לאפיין את הלקוחות על פי פרמטרים שונים ובהם נתונים יבשים (גיל, מקום מגורים וכדומה) ומתקדמים (כמו הרגלים למשל), וכך ניתן לבצע פעולות שיווק ממוקדות.

בשנים האחרונות, בעקבות שטף המידע הזורם בין כל אחד ואחד מאיתנו, לרבות ארגונים, מוסדות וכדומה, נושא טיוב מידע הפך לחשוב מאוד – ועוסק בשאלה כיצד מבוצע שימוש מושכל באותם נתונים המועברים באופן יומיומי, שעה-שעה. שיווק המבצע שימוש נכון בכל מאגר מידע עסקי, יכול להתאים לכל ארגון – בין אם הוא ארגון קטן יחסית ובין אם הוא חברה גדולה בעלת מחזור של מיליוני שקלים בשנה.

מי משתמש בטיוב נתונים לצורכי שיווק?

כפי שציינו, כל אחד יכול לעשות זאת. החברות המובילות בשימוש בשיטות מתקדמות של טיוב מידע הן בדרך כלל חברות התקשורת, מוסדות וארגונים פיננסיים כמו בנקים ובתי השקעות, חברות אשראי, חברות רכב וארגונים רבים ואחרים. השימוש בנתונים לא מבוצע רק על מנת לפרסם מוצרים או שירותים ללקוחות חדשים; הוא יכול לשרת את הארגון בפעילות פנימית כמו שימור לקוחות, ביצוע מכירות נוספות ומתן הטבות וכמובן דירוג הלקוחות.

נגישות