חוסר טיוב נתונים והפגיעה האפשרית בלקוחות

היעדר טיוב הנתונים - בעייתי ללקוחות שלכם

היעדר טיוב הנתונים - בעייתי ללקוחות שלכם (stockimages)

גופים שונים במשק לא מבצעים טיוב מידע למאגרי המידע העסקיים שלהם, או נוטים להזניח פן זה. עם זאת, הזנחת התחום עלולה להיות בעוכריהם של הגופים הללו ולחזור אליהם כבומרנג – ולא רק בגלל הפסדים כספיים לגופים הללו. למה הכוונה?

היעדר טיוב הנתונים - בעייתי ללקוחות שלכם

היעדר טיוב הנתונים – בעייתי ללקוחות שלכם (stockimages)

כל עוד הגופים לא עורכים מחקר מידע ולא מבצעים טיוב נתונים למאגרי המידע שלהם ומפסידים כסף כתוצאה מכך, הדבר לא יורגש על ידי הלקוחות (על אף שאינו תקין ומעיד על חוסר סדר). עם זאת, כאשר חוסר טיוב המידע גורם ללקוחות של אותם גופים להפסדים, הדבר חייב להדליק המון נורות אדומות.

חוסר טיוב נתונים עלול להביא למעקב רופף אחרי לקוחות מסוימים, להעלאת תעריפים, להפסקת שירותים מסוימים ועוד – כל זאת מבלי ליידע אותם כלל.

לדוגמא: לקוח מנותק קשר בבית השקעות, אשר בית ההשקעות לא מצליח להשיג אותו במשך כמה חודשים. כתוצאה מאי יצירת הקשר, הוא לא עוקב אחרי הדו”חות על כספו, ואילו בית ההשקעות מפסיד אותו לבית השקעות אחר, שם הוא ממשיך להפקיד את כספו.

מצב זה רע לכולם ואינו אופטימלי. המשמעות: היעדר טיוב מידע המסב הפסדים ללקוחות עלול להביא להפסד של הלקוחות עצמם.

משמעויות נוספות

ומה המשמעות של מקרה זה כאשר הוא מתרחש אצל כמה עשרות לקוחות? או מאות? אז, כבר עלול להיווצר שיח בין אותם לקוחות שמרגישים מרומים – והמוניטין של אותו גוף / חברה עלול להיפגע ולהביא להפסדים נוספים – מעין ספירלה שקשה לעצור. ובאופן כללי, היעדר טיוב מידע או מחקר מידע, ימנע מאותו גוף / חברה לתקשר עם הלקוחות ולמשוך אותם אליו פעם נוספת כדי לבצע רכישות נוספות.

לסיכום, המידע שנמצא בארגון שלכם חשוב מאוד – ולא רק עבורכם כדי להפיק ממנו עוד כסף ולמנוע הפסדים, אלא בראש ובראשונה כדי למנוע הפסדים מהלקוחות שלכם, שהם המפתח להצלחתכם העסקית.

נגישות